To znaczy, że od momentu, kiedy Volkswagen zaczął produkcję na polskim rynku, łączna kwota inwestycji przekroczy 2 mld euro. — To jeden z naszych największych i najważniejszych zakładów w całym koncernie – powiedział „Rzeczpospolitej” Jens Ocksen, prezes Volkswagen Poznań.
Polskie zakłady Volkswagena we Wrześni i Antoninku pod Poznaniem wyprodukowały w 2017 roku 240 tys. samochodów : T6, Caddy i Crafterów, który jest już produkowany we wszystkich zaplanowanych 69 wariantach. Plany na 2018, to zwiększenie jej do 286,5 tys. sztuk. W tym samych Crafterów ma być 70 tysięcy. — W tej chwili jest to już o 100 tys. więcej, niż w naszym zakładzie w Hanowerze – mówi Jens Ocksen. Oprócz tego podpoznańskie zakłady VW , które w tej chwili zatrudniają 11 tys. pracowników , produkują i eksportują również komponenty. — Osiągnięcie takiej liczby wyprodukowanych aut wymagało od nas dużej dyscypliny i ogromnego zaangażowania samych pracowników – przyznaje Dietmar Nich, dyrektor zakładu Caddy /T w Antoninku. —Jesteśmy też przygotowani do uruchomienia w 2019 roku osobowej wersji Craftera – ujawnił Ralf Nitschke, szef zakładu Crafter we Wrześni, gdzie wkrótce zostanie uruchomiona trzecia zmiana.