Elektromobilność w Polsce nie taka ekologiczna?

Niska efektywność ekonomiczna, niedostatki surowców i problematyczna utylizacja to wyzwania z jakimi zmierzą się producenci aut przygotowujący się do elektryfikacji - wynika z raportu A.T. Kearney i Energy Transition Institute Battery Electric Vehicles 2018.

Publikacja: 24.04.2018 13:02

Elektromobilność w Polsce nie taka ekologiczna?

Foto: Bloomberg

We Francji, gdzie emisja CO2 na kWh wyprodukowanej energii jest niska i wynosi ok. 60g CO2/kWh, istnieje oczywista przewaga ekologiczna samochodów elektrycznych nad tradycyjnymi. Z kolei w Polsce, gdzie emisja wynosi 650g CO2/kWh, w ekstremalnych przypadkach nowoczesne silniki spalinowe mogą okazać się bardziej ekologiczne, niż auta na baterie. Dawid Krzysiak z warszawskiego biura A.T. Kearney wskazuje, że rynek samochodów elektrycznych opiera się w dużej mierze na obietnicy ekologiczności. - To świadomi konsumenci oraz ambitne rządy dążą do ograniczenia globalnej emisji CO2 poprzez wspieranie elektromobilności. Natomiast warto przy tym zwrócić uwagę na konieczność przeanalizowania emisji generowanej przez cały cykl życia produktu - od wydobycia surowców potrzebnych do produkcji samochodu, poprzez produkcję pojazdu i baterii, wykorzystanie, ładowanie i recycling - podkreśla.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Donald Tusk zapowiada wsparcie branży motoryzacyjnej
Biznes
OpenAI w Polsce. Namawia do złagodzenia unijnych reguł dla sztucznej inteligencji
Biznes
Miliarderzy odwracają się od Trumpa? „To, co ogłosił, jest głupie, błędne, arogancko skrajne, niekompetentne”
Biznes
OpenAI: Polska jest wśród globalnych liderów AI
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biznes
Liczba pocisków 155 mm w Polsce wywołała szok. Wkrótce będzie ich jednak więcej