Środki czystości ratują obroty niemieckiego producenta

Henkel, niemiecki producent artykułów powszechnego użytku poinformował o znacznym wzroście sprzedaży w I kwartale środków czystości. Zwiększy produkcję środków higieny osobistej w reakcji na popyt wywołany pandemią.

Aktualizacja: 11.05.2020 15:20 Publikacja: 11.05.2020 15:14

Środki czystości ratują obroty niemieckiego producenta

Foto: INA FASSBENDER

Henkel podał, że łączne obroty w I kwartale zmalały o 0,8 proc. do 4,9 mld euro (analitycy liczyli na 4,96 mld), ale środki piorące i utrzymania czystości w gospodarstwach domowych zanotowały wzrost o 5,5 proc., natomiast sprzedaż klejów i taśm samoprzylepnych zmalała o 4,1 proc., a kosmetyków i środków do pielęgnacji ciała o 3,9 proc.

Producent mydeł Dial i proszku do prania Persil zakłada, że popyt na nie utrzyma się mimo kryzysu — powiedział analitykom prezes (od stycznia) Carsten Knobel, wcześniej dyrektor finansowy. Firma z Düsseldorfu już zwiększyła podaż mydeł o 30 proc., zaczęła sprzedaż nowych wyrobów (Persil Hygiene) w Meksyku, antybakteryjnego płynu do mycia naczyń w Egipcie i Turcji, płynu do dezynfekcji rąk Pril.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Polska Moc Biznesu: w centrum uwagi tematy społeczne i bezpieczeństwo
Biznes
Zyski z nielegalnego hazardu w Polsce zasilają francuski budżet? Branża alarmuje
Materiał Promocyjny
Kongres Polska Moc Biznesu 2024: kreowanie przyszłości społeczno-gospodarczej
Biznes
Domy po 1 euro na Sardynii. Wioska celuje w zawiedzionych wynikami wyborów w USA
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Litwa inwestuje w zbrojeniówkę. Będzie więcej pocisków dla artylerii