Środki czystości ratują obroty niemieckiego producenta

Henkel, niemiecki producent artykułów powszechnego użytku poinformował o znacznym wzroście sprzedaży w I kwartale środków czystości. Zwiększy produkcję środków higieny osobistej w reakcji na popyt wywołany pandemią.

Aktualizacja: 11.05.2020 15:20 Publikacja: 11.05.2020 15:14

Środki czystości ratują obroty niemieckiego producenta

Foto: INA FASSBENDER

Henkel podał, że łączne obroty w I kwartale zmalały o 0,8 proc. do 4,9 mld euro (analitycy liczyli na 4,96 mld), ale środki piorące i utrzymania czystości w gospodarstwach domowych zanotowały wzrost o 5,5 proc., natomiast sprzedaż klejów i taśm samoprzylepnych zmalała o 4,1 proc., a kosmetyków i środków do pielęgnacji ciała o 3,9 proc.

Producent mydeł Dial i proszku do prania Persil zakłada, że popyt na nie utrzyma się mimo kryzysu — powiedział analitykom prezes (od stycznia) Carsten Knobel, wcześniej dyrektor finansowy. Firma z Düsseldorfu już zwiększyła podaż mydeł o 30 proc., zaczęła sprzedaż nowych wyrobów (Persil Hygiene) w Meksyku, antybakteryjnego płynu do mycia naczyń w Egipcie i Turcji, płynu do dezynfekcji rąk Pril.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Biznes
Człowiek ze złotym klozetem, czyli korupcja w rosyjskiej drogówce
Biznes
Zełenski spotka się z Putinem. Chiny i USA na drodze do porozumienia?
Biznes
Wyszukiwarka Google już nie taka popularna. Co zrobi gigant?
Biznes
Londyn uderza w Moskwę największymi sankcjami w historii
Biznes
Nowy prezes PGZ przyszedł z Grupy Azoty
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem