Materiał powstał we współpracy z PKN Orlen
Promocja Orlenu i Polski
Na początku roku PKN Orlen ogłosił, że został tytularnym sponsorem zespołu Alfa Romeo Racing Orlen w najbardziej prestiżowej na świecie klasie wyścigowej, Formule 1. Dzięki temu logotypy Orlenu widoczne są m.in. na bolidzie (ekspozycja w aż dziesięciu miejscach), kombinezonach i kaskach zawodników, strojach ekipy, w garażu i środkach transportu zespołu. Nazwa koncernu będzie również używana w oficjalnej komunikacji zespołu. Dodatkowo kierowcy Alfa Romeo Racing Orlen – Kimi Räikkönen, mistrz świata F1 z 2007 roku, Antonio Giovinazzi oraz Robert Kubica, kierowca testowy zespołu – będą brali udział w wybranych wydarzeniach organizowanych przez koncern.
Już w ubiegłym roku firmie udało się znacząco zwiększyć rozpoznawalność marki Orlen na świecie. Jest to ważne, biorąc pod uwagę fakt, że 60 proc. przychodów koncernu pochodzi z zagranicy, a produkty spółki są obecne w ponad 100 krajach. Współpraca z zespołem Alfa Romeo Racing Orlen ma również duże znaczenie w kontekście dalszego rozwoju sieci detalicznej za granicą i planów dotyczących cobrandingu i docelowo rebrandingu stacji spółki w Niemczech, Czechach i na Słowacji.
Z analiz efektywności wynika, że tylko w 2019 r. globalny ekwiwalent ekspozycji marki Orlen przekroczył wartość 170 mln złotych. W samych Niemczech było to ponad 38 mln złotych. Według badań ARC Rynek i Opinia w ciągu całego sezonu znacząco wzrosła też znajomość marki Orlen jako sponsora Roberta Kubicy.