SEC bada chwyt reklamowy Volkswagena

Amerykańska komisja kontroli giełdowej SEC wszczęła postępowanie wyjaśniające wobec Volkswagena USA za chwyt reklamowy, w którym twierdził, że niemiecka firma zmienia w Stanach nazwę na „Voltswagen”

Publikacja: 03.05.2021 16:19

SEC bada chwyt reklamowy Volkswagena

Foto: AFP

Pierwszy o śledztwie podał tygodnik „Der Spiegel", także o żądaniu SEC z początku kwietnia przedstawienia jej informacji w tej sprawie i przytoczył potwierdzenie śledztwa przez Volkswagena. Niemiecka firma nie chciała rozmawiać z Reuterem, SEC też nie skomentowała sprawy.

Volkswagen USA użył tego chwytu marketingowego na krótko przed Prima Aprilisem 1 kwietnia, kiedy różne firmy ogłaszają często nietypowe komunikaty, ten chwyt miał zwrócić uwagę na działania w zakresie elektryfikacji napędu. Komunikat o zmianie nazwy firmy opublikowany w witrynie VW zawierał szczegółowy opis rzekomych działań dotyczących tej zmiany, przedstawiał nowe znaki fabryczne, został rozpowszechniony na świecie przez różne media.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Biznes
Kolejny koncern zbrojeniowy z Unii będzie produkował na Ukrainie
Biznes
Gdzie wyrzucić woreczek po ryżu? Wiele osób popełnia ten sam błąd
Biznes
Trump pozbywa się papierowych słomek. To (częściowo) dobra decyzja, mówią ekolodzy
Biznes
TikTok powraca do sklepów z aplikacjami Apple i Google w USA
Biznes
Kto dostarczy okręty dla Polski, nowe cła USA i zmiany w programie mieszkaniowym