SEC bada chwyt reklamowy Volkswagena

Amerykańska komisja kontroli giełdowej SEC wszczęła postępowanie wyjaśniające wobec Volkswagena USA za chwyt reklamowy, w którym twierdził, że niemiecka firma zmienia w Stanach nazwę na „Voltswagen”

Publikacja: 03.05.2021 16:19

SEC bada chwyt reklamowy Volkswagena

Foto: AFP

Pierwszy o śledztwie podał tygodnik „Der Spiegel", także o żądaniu SEC z początku kwietnia przedstawienia jej informacji w tej sprawie i przytoczył potwierdzenie śledztwa przez Volkswagena. Niemiecka firma nie chciała rozmawiać z Reuterem, SEC też nie skomentowała sprawy.

Volkswagen USA użył tego chwytu marketingowego na krótko przed Prima Aprilisem 1 kwietnia, kiedy różne firmy ogłaszają często nietypowe komunikaty, ten chwyt miał zwrócić uwagę na działania w zakresie elektryfikacji napędu. Komunikat o zmianie nazwy firmy opublikowany w witrynie VW zawierał szczegółowy opis rzekomych działań dotyczących tej zmiany, przedstawiał nowe znaki fabryczne, został rozpowszechniony na świecie przez różne media.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Świat zbroi się przerażająco szybko. Największe wydatki od zimnej wojny
Materiał Promocyjny
Odkurzacz albo setki złotych premii. Promocje w banku Citi Handlowy
Biznes
Zełenski i Trump rozmawiają o zakończeniu wojny. Czy Prezydent zawetuje ustawę o składce zdrowotnej?
Biznes
Karty flotowe jako narzędzie do szukania oszczędności
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Materiał Partnera
Chcesz skalować swój e-biznes? PM Showcase Day to wiedza i relacje, które naprawdę działają!