Będzie to już drugi tytuł samochodu roku przyznany produktowi z polskich zakładów. W 2004 zdobył go wytwarzany w Tychach Fiat Panda. W związku z uruchomieniem jego produkcji wydano w tyskiej fabryce miliard złotych. Drugie tyle planowane jest na kolejny rok, bo obok “pięćsetki” ma ruszyć produkcja forda ka, auta o bliźniaczej konstrukcji.

W tym roku uruchomienie produkcji nowego modelu sprawiło, że załoga Fiat Auto Poland zwiększyła się o 27 proc. do 4,7 tysiąca osób. Działający na trzy zmiany zakład produkuje dziennie 1400 samochodów, w 2009 roku wydajność ma wzrosnąć do 2200 sztuk na dobę. W tym roku zakłady w Tychach mają zrobić 360 tys. samochodów, m.in. 60 tys. fiatów 500. W 2008 r. powstanie 200 tysięcy nowych aut.

Tytuł Europejskiego Samochodu Roku nadaje 58 europejskich dziennikarzy motoryzacyjnych, wybierając najlepszy model wśród wprowadzonych do sprzedaży w ostatnim roku. Do końca października zebrano 100 tys. zamówień na nową “pięćsetkę”.