Mniej Polaków w sklepach, więcej przed telewizorem

Nielsen potwierdza, że Polacy już zaczęli ograniczać wydatki konsumpcyjne oraz przenosić je na nowe kategorie, np. rozrywkę. Dużo więcej oglądamy telewizji.

Aktualizacja: 31.03.2020 13:25 Publikacja: 31.03.2020 13:17

Mniej Polaków w sklepach, więcej przed telewizorem

Foto: Fotolia

Z danych firmy badawczej Nielsen wynika, że w tygodniu od 16 do 22 marca zgodnie z oczekiwaniami nastąpił spadek całego koszyka zarówno wobec tygodnia wcześniejszego jak i w ujęciu rocznym - odpowiednio 38,6 proc. oraz 7,5 proc. wartości sprzedaży. W tygodniu 12. vs. rok poprzedni wszystkie kategorie przyczyniły się do spadku wartości koszyka. Wartość sprzedaży produktów spożywczych spadła o 4,5 proc., produktów kosmetyczno-chemicznych o 11,6 proc., świeżej żywności o 3,7 proc. W największym stopniu spadła wartość sprzedaży artykułów przemysłowych: o 21,6 proc.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Liczne biznesy Dmitrija Miedwiediewa. Gigantyczna posiadłość ukryta nad Wołgą
Biznes
Zespół Brzoski od czerwca bez Brzoski. Przedsiębiorca odchodzi z zespołu ds. deregulacji
Biznes
Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta: do KPRM trafiła ocena skutków regulacji
Biznes
Inpost przejmuje brytyjską spółkę. Meloni w Białym Domu oczarowuje Trumpa
Biznes
Jak deregulacja może pomóc firmom? Ich oczekiwania sprawdził PIE