Ogromne straty hoteli. Marna frekwencja, brak pomocy

Bardzo źle ocenia maj polska branża hotelarska. Niskie ceny i marna frekwencja przynoszą hotelom straty. Według Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego (IGHP), w ubiegłym miesiącu mogły one sięgnąć aż 750 milionów złotych. Przeszło trzy czwarte hoteli miało wykorzystanych poniżej 30 proc. pokojów.

Aktualizacja: 21.06.2021 11:33 Publikacja: 21.06.2021 11:12

Ogromne straty hoteli. Marna frekwencja, brak pomocy

Foto: Adobe Stock

Choć tegoroczny maj okazał się nieco lepszy niż kwiecień, wyniki branży liczącej na poprawę dramatycznej sytuacji finansowej, wciąż okazują się poniżej oczekiwań. Już w kwietniu prognozowano, że w maju średnia strata przypadająca na statystyczny hotel wyniesie 320 tys. zł. W przeliczeniu na jeden pokój hotelowy miało to być to 3,8 tys. zł. Jednak po weryfikacji wyników okazało się, że faktyczna strata w maju przypadająca na hotel zwiększyła się do 426 tys. zł, a na pokój 5,1 tys. zł. - To oznacza, że realnie w maju branża odnotowała jeszcze wyższe straty niż prognozowała – informuje IGHP.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Biznes
Włosi rezygnują ze współpracy z Bank of America, wolą Deutsche Bank
Biznes
50 mln złotych na Tarantule dla polskiego wojska. MON kupuje kolejne bezzałogowce
Biznes
Szczyt w Brukseli: Zełenski prezentuje plan, Orban blokuje decyzje. Chiny wzywają USA do rozmów
Biznes
PGZ szuka partnera do produkcji amunicji
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Biznes
Prezes PZPM: Wojna celna Donalda Trumpa obije europejską motoryzację, ale boleśnie uderzy także Amerykanów