Reklama

Prezes CrossFit rezygnuje przez rasistowski żart na Twitterze

Naśmiewanie się ze śmierci George’a Floyda skończyło się dla marki utratą kontraktów reklamowych.

Aktualizacja: 10.06.2020 14:15 Publikacja: 10.06.2020 13:35

Greg Glassman

Greg Glassman

Foto: www.crossfit.com

CrossFit to gigantyczna marka treningowa od lat zyskująca popularność dzięki relatywnie prostemu programowi ćwiczeń. Założona przez Grega Glassmana i Lauren Jenai w 2000 roku swój model biznesowy oparła na certyfikowanych trenerach i współpracy z siłowniami oraz markami sportowymi. Modelowi działania zagroził jednak jeden tweet założyciela pełniącego równocześnie funkcję prezesa.

Greg Glassman 6 czerwca w odpowiedzi na tweet zamieszczony przez Institute for Health Metrics and Evaluation, w którym Instytut stwierdzał, że „rasizm i dyskryminacja to krytyczne kwestie zdrowia publicznego wymagające pilnych działań” napisał „It’s: FLOYD-19”. W oczywisty sposób połączył sprawę śmierci George’a Floyda, zabitego podczas policyjnej interwencji przez nadużywającego siły policjanta, z panującą pandemią.

Co więcej, według serwisu Buzfeed, Glassman miał w rozmowie z współpracującymi z nim właścicielami siłowni mówić, że ani on, ani nikt z jego zespołu nie nosi żałoby po Floydzie, okraszając to dającym się odczytać rasistowsko komentarzem, że „opłakiwanie Floyda to biała rzecz”.

We wtorek Glassman oświadczył, że ustępuje ze stanowiska prezesa CrossFit.

Reklama
Reklama

Czytaj także: Boom aplikacji wspierających biznes osób czarnoskórych 

- W sobotę stworzyłem rozłam w społeczności CrossFit i niechcący zraniłem wielu jej członków. Nie mogę dopuścić, by moje zachowanie stało na drodze naszej misji i misji naszych współpracowników. Są o wiele zbyt ważni, by ich narażać – cytuje BBC oświadczenie Grega Glassmana.

Nowy prezes CrossFit, Dave Castro podkreślał przy obejmowaniu stanowiska, że „CrossFit jest społecznością – globalną, zróżnicowaną i twardą”. Dodał również, że zdaje sobie sprawę, że ta społeczność została „zraniona”.

CrossFit współpracuje obecnie z 13 tysiącami siłowni na całym świecie. Tweet byłego już CEO kosztował firmę utratę kontraktu z marką Reebook. Obie marki współpracowały od 10 lat i niedawno zaczęły rozmowy o przedłużeniu kooperacji na następne lata. Reebok stwierdził, że jest to „winien zawodnikom, fanom i społeczności”.

Biznes
Ostrzeżenie szefa NATO, eksport polskich kosmetyków i cła Meksyku na Chiny
Biznes
Nowa Jałta, czyli nieznane szczegóły planu Donalda Trumpa
Materiał Promocyjny
Polska jest dla nas strategicznym rynkiem
Biznes
MacKenzie Scott rozdaje majątek. Była żona Bezosa przekazała ponad 7 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Biznes
Bruksela pod presją, kredyty Polaków i bariery handlowe w UE
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama