– Początek tegorocznego sezonu jest jednym z bardziej udanych na przestrzeni ostatnich kilku lat – mówi „Rz" Iwona Jacaszek, dyrektor ds. korporacyjnych Coca-Cola HBC Polska, czołowego producenta napojów bezalkoholowych w Polsce. – W maju sprzedaż większości naszych marek rosła w tempie dwucyfrowym rok do roku – dodaje Iwona Jacaszek. Największe zwyżki zanotowały herbata mrożna Nestea oraz wody, które firma oferuje u nas m.in. pod marką Kropla Beskidu. Coca-Cola jest w Polsce m.in. liderem segmentów oraz czwartym graczem na rynku wody.
Powody do zadowolenia ma także spółka Polskie Zdroje, wyłączny dystrybutor Cisowianki, trzeciej marki wody butelkowanej w Polsce. – W maju sprzedaż wody pod marką Cisowianka była o ponad 50 proc. wyższa niż przed rokiem – mówi Katarzyna Pióro, PR menedżer marki Cisowianka. – Natomiast w ciągu pięciu miesięcy zwiększyła się o ok. 30 proc. – dodaje. Polskie Zdroje zapowiadają, że podobne tempo sprzedaży chcą utrzymać także w kolejnych miesiącach.
– Nasza dynamika, tak jak dotychczas, będzie wyższa od średniej rynkowej – podkreśla Katarzyna Pióro.
15,7 mld zł wydamy wg Euromonitora na napoje bezalkoholowe w 2015 r.
Tempo lepsze niż przeciętna dla branży w drugim kwartale chce osiągnąć także należący do koncernu Danone Żywiec Zdrój, lider polskiego rynku wody. – Na ten moment nie ma przesłanek do korygowania założeń – zapewnia Ilona Woźniak, rzecznik prasowy Żywca Zdroju. Dodaje, że coraz lepiej sprzedaje się woda mineralna Dobrowianka, którą spółka Womir Spa wprowadziła na rynek wiosną tego roku (Danone kupił tę firmę w 2010 r.).