Sprzedażą i serwisowaniem aut zajmie się spółka Lotus Warszawa, należąca do grupy kapitałowej Marvipolu. Ten ostatni znany jest przede wszystkim z działalności deweloperskiej. Poprzez inne spółki zależne sprowadza już do Polski auta takich marek jak Aston Martin, Jaguar czy Land Rover.
W Polsce maja być dostępne wszystkie modele Lotusa spełniające europejskie wymogi homologacyjne: Elise, Elise CR, Evora oraz Evora S. Cenniki jeszcze nie zostały przygotowane, ale jak dowiedziała się "Rz", cena podstawowego modelu Elise będzie wynosić nieznacznie powyżej 150 tys. zł.
- Chcemy w przyszłym roku sprzedać około 20 samochodów - zapowiada brand manager marki Lotus Paweł Kuskowski. W kolejnym roku spółka ma powiekszyć ofertę o kolejne modele: drugą generacje Esprit o mocy 620 koni mechanicznych. W drugiej połowie 2013 roku spodziewana jest także premiera wersji Elan (450 KM) a następnie Elite (620 KM, 3,7 sek. do 100 km/h) oraz całkowicie nowego Elise.
Jak dotąd, motoryzacyjne przedsięwzięcia Marvipolu okazują się sporym sukcesem. Tylko w pierwszym kwartale sprzedaż land roverów wzrosła o 10 proc., a jaguarów o 34 proc. Z kolei Aston Martin sprzedaje się w średniej cenie grubo powyżej miliona złotych, choć importer wcześniej zakładał, że największym wzięciem będą się cieszyć modele w granicach 700 tys. zł. - Na auta luksusowe zawsze znajdą się chętni. Choć wielkość sprzedaży, w porównaniu do całego rynku, jest mało znacząca - mówi prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar Wojciech Drzewiecki.
Samochody sportowe decyduje się wprowadzać na polski rynek coraz więcej marek. Jesienią w salonach ma się pojawić Chevrolet Camaro, który w Ameryce już stał się autem kultowym. Importer zaoferuje przeszło 400-konny samochód z silnikiem o pojemności 6,2 litra i z topowym wyposażeniem w dwóch rodzajach nadwozia: - Wersja coupe będzie kosztować od 199,9 tys. zł, natomiast kabriolet od 224,9 tys. zł - zapowiada dyrektor generalny Chevrolet Poland Andrzej Żelazny.