Tanie części zamienne dla starych samochodów

Seat, Skoda, VW i Audi obniżyły średnio o 25 procent ceny części dla najstarszych aut, licząc, że ich właściciele skorzystają z autoryzowanej sieci serwisowej

Publikacja: 22.11.2011 15:28

Tanie części zamienne dla starych samochodów

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

Importerzy już od kilku lat walczą z ucieczką klientów z autoryzowanych warsztatów samochodowych po upływie gwarancji. Powodem odpływu zmotoryzowanych z ASO są wyższe ceny części zamiennych oraz stawki za godzinę pracy warsztatu w stosunku do niezależnych warsztatów. - Samochody 5-letnie i starsze stanowią tylko ok. 30 procent obrotów naszych warsztatów - szacuje zastępca dyrektora ds. Części Zamiennych i Akcesoriów w Iberia Motor Company Tomasz Renik. Najnowszym pomysłem grupy VW są części "economy" dla modeli, które wyszły z produkcji, czyli aut pięcioletnich i starszych. Mogą wybierać je użytkownicy wszystkich popularnych marek grupy: Volkswagena, Skody, Seata i nawet Audi. Seat podaje, że na tak chodliwy asortyment jak klocki hamulcowe, układy wydechowe, alternatory, obniżył ceny o 28-37 procent. - W Volkswagenie średnia obniżka sięgnęła 25 procent - podaje rzecznik marki Tomasz Tonder.

Skąd taka redukcja? Są to części na nowo skonstruowane i produkowane, z zastosowaniem prostszych technologii i tańszych materiałów. Koncern zastrzega jednak, że jakość nie ucierpiała, bo przez 5 lat eksploatacji konstruktorzy doskonale poznali słabe i mocne punkty oryginalnych części zamiennych i wiedzą gdzie można wprowadzić oszczędności. Części "economy" oferowane są równolegle z tzw. oryginalnymi częściami zamiennymi i mają taką samą, 2-letnią gwarancję producenta. Renik zapewnia, że będą w stanie skutecznie konkurować z częściami podrabianymi, pochodzącymi najczęściej z Azji.

Cały koncern VW ma ok. 400 tys. części zamiennych i oferta "economy" obejmuje jedynie szybko rotujące części eksploatacyjne. W przyszłym roku poza akumulatorami i alternatorami, w ofercie znajdą się m.in. tarcze hamulcowe, tarcze sprzęgieł, rozruszniki i katalizatory.

Polski rynek samochodowych części zamiennych szacowany jet na 4,7 mld zł.

 

Importerzy już od kilku lat walczą z ucieczką klientów z autoryzowanych warsztatów samochodowych po upływie gwarancji. Powodem odpływu zmotoryzowanych z ASO są wyższe ceny części zamiennych oraz stawki za godzinę pracy warsztatu w stosunku do niezależnych warsztatów. - Samochody 5-letnie i starsze stanowią tylko ok. 30 procent obrotów naszych warsztatów - szacuje zastępca dyrektora ds. Części Zamiennych i Akcesoriów w Iberia Motor Company Tomasz Renik. Najnowszym pomysłem grupy VW są części "economy" dla modeli, które wyszły z produkcji, czyli aut pięcioletnich i starszych. Mogą wybierać je użytkownicy wszystkich popularnych marek grupy: Volkswagena, Skody, Seata i nawet Audi. Seat podaje, że na tak chodliwy asortyment jak klocki hamulcowe, układy wydechowe, alternatory, obniżył ceny o 28-37 procent. - W Volkswagenie średnia obniżka sięgnęła 25 procent - podaje rzecznik marki Tomasz Tonder.

Biznes
Gigant doradztwa coraz bliżej ugody wartej 600 mln dol. Miał przyczynić się do epidemii opioidów
KONFLIKTY ZBROJNE
Amerykańskie rakiety dalekiego zasięgu nie przyniosą przełomu
Biznes
Foxconn chce inwestować w Polsce. Tajwańska firma szuka okazji
Biznes
Amerykanie reagują na uszkodzenia podmorskich kabli internetowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Polska AI podbiła Dolinę Krzemową