Powodem mają być: zbyt duża liczba samolotów, zbyt duże długi i za duża liczba wydatków.
We wniosku Chapter 11 (ogłoszenie niewypłacalności i zwrócenie się o ochronę przed wierzycielami) Global zgłosił 589,8 mln dol. w aktywach i 493,2 mln dol. długu.
Zgłoszenie takiego wniosku pozwala na dalsza działalnośc operacyjną firmy w celu restrukturyzacji albo sprzedaży aktywów przez zorganizowaną przez sąd aukcję.
- Firma musi dokończyć kompleksową restrukturyzację aby zmniejszyć flotę, koszty pracowników i nadrobić zaległości w oferowanych standardach. Niezbędne jest dopasowanie struktury finansowej do wielkości spółki – powiedział Robert Binns, prezes Global Aviation Holdings.
Global został dotknięty przez konkurencję ze strony linii komercyjnych i spadku zamówień ze strony armii amerykańskiej, która wycofała wojska z Iraku oraz ogranicza działania militarne w Afganistanie. W grudniu agencja Standard & Poor's obcięła rating obligacji Globala, twierdząc, że firma będzie niebawem mogła doświadczyć problemów z płynnością finansową.