Infiniti atakuje w Europie

Japońska marka luksusowych aut, która należy do Nissana, zamierza podbić europejski rynek

Publikacja: 13.03.2012 07:19

Infiniti atakuje w Europie

Foto: Bloomberg

Według wiceprezesa Infiniti odpowiedzialnego za sprzedaż Toru Saito, to konieczność, bo Infiniti chce zwiększyć sprzedaż ze 150 tys. do 500 tys. aut w 2016 roku.

- Z 2,5 mln luksusowych aut, które każdego roku znajdują nabywców na całym świecie, aż połowa kupowana jest w Europie. Dlatego nie możemy odpuścić Europy – przekonuje Saito.

Niestety europejski rynek znany jest z małej zyskowności. – Faktycznie koszty dystrybucji w Europie są o 30-35 proc. wyższe niż w USA lub Chinach. To skomplikowany i trudny rynek, o dużej liczbie krajów i języków – przyznaje. Do tej pory japońska marka nie ma wielkich sukcesów – w ub.r. sprzedała na Starym Kontynencie 16,7 tys. aut. To znacznie mniej niż należący do Toyoty Lexus, który od kilku lat nie może zrealizować swoich planów sprzedaży 50 tys. samochodów rocznie.

Przedstawiciel Infiniti dodaje, że sprzedaż w Europie jest bardzo utrudniona przez mocną pozycję marek niemieckich. – Aby przyciągnąć klientów musimy się różnić od nich produktem i usługami. Ta strategia zdaje egzamin w USA, gdzie zdobyliśmy 20 proc. rynku – tłumaczy.

Saito przekonuje, że Infiniti otrzyma właściwy produkt. Jest nim kompaktowy model, przygotowany na przednionapędowej platformie MFA zaprojektowanej przez Mercedesa m.in. dla nowej Klasy A. Samochód będzie napędzany 4-cylindrowymi silnikami benzynowymi i dieslami, także kupowanymi od Mercedesa. Saito podkreśla, że współpraca dotyczy kompaktowego modelu i małych silników.

– Większe, 6- i 8-cylindrowe są naszej konstrukcji, podobnie jak napędy hybrydowe – zaznacza. Infiniti otrzyma także silniki aliansu Nissana z Renault. W gamie Infiniti pojawi się również model całkowicie elektryczny, wykorzystujący rozwiązania stosowane w Nissanie Leaf. – W nadchodzących modelach wykorzystamy różne zespoły napędowe i technologie. Inżynierowie mówią mi, że nie ma jednej dominującej technologii i nawet nadchodzące ostre normy Euro 6 i kolejne tego na razie nie zmienią. Za wcześnie, aby ogłosić, że diesel wypadł z gry i zastąpi go hybryda – kończy Saito.

Biznes
Zmarł duchowy przywódca izmailitów, miliarder i filantrop Aga Chan IV
Materiał Promocyjny
Koszty leczenia w przypadku urazów na stoku potrafią poważnie zaskoczyć
Biznes
KE zapowiada deregulację, Chiny odpowiadają cłami odwetowymi, a Polska poza europejskim modelem AI
Biznes
GPW: Spółki z sektora medycznego pod lupą
Biznes
Wojna celna Trumpa zawieszona, przemysł w Europie się stabilizuje, a Wielka Brytania chce resetu z UE
Biznes
Sądne dni w sporze o imperium Zygmunta Solorza