Prezydencki samolot prezesa Rosneft

Igor Sieczin będzie latał nowym samolotem. Jak na prezesa największego producenta ropy na świecie przystało, samolot też będzie największy

Publikacja: 06.04.2013 12:32

Igor Sieczin będzie latał nowym samolotem

Igor Sieczin będzie latał nowym samolotem

Foto: Wikipedia

Rosneft zamówił dla prezesa nowy reprezentacyjny samolot klasy VIP. Będzie to specjalnie wyposażony Ił-96-400T. Maszyna może zabrać maksymalnie 270 ton ładunku, 435 osób i latać na odległość do 13 tys. kilometrów.

Podstawowa wersja takiego samolotu kosztuje, jak podaje gazeta Wiedomosti - 2 mld rubli (63 mln dol.). Wyposażenie klasy VIP to dodatkowe 1 mld rubli (31 mln dol.), więc maszyna będzie kosztowała Rosneft prawie 95 mln dol..

Wyposażenie ma być na poziomie prezydenckich maszyn I-96-300. W jego skład wejdzie m.in. dwie strefy dla najwyższego kierownictwa i ich  gości z osobistymi sypialniami i łazienkami; gabinetami; pokojami konferencyjnymi i łączności. Maszyna zostanie wyposażona w najnowsze urządzenia telekomunikacyjne i informatykę.

Samolot ma być gotowy w ciągu 3 lat. Na razie nikt w Rosneft oficjalnie nie potwierdził, że to maszyna dla prezesa. Zamawiającym jest jedna ze spółek zależnych Rosneft. Koncern miał wcześniej dwa odrzutowce klasy biznes - Cessna i Falcon, ale to małe samoloty na 10 osób każdy. Nie wiadomo ile takich maszyn ma Rosneft dziś, wiadomo że Sieczin lubi latać; na pokład zabiera współpracowników i tam odbywa narady.

Samoloty klasy Ił-96 są pilotowane przez specjalny oddział prezydencki. Obecnie Rosja ma na wyposażeniu dwie takie maszyny. Zostały one wyposażone w urządzenia pozwalające na kierowanie rosyjskimi siłami zbrojnymi z pokładu, w wypadku konfliktu nuklearnego.

Pierwszy został zbudowany w 1995 r dla Borysa Jelcyna a drugi dla jego zastępcy - Władimira Putina - po raz pierwszy wzniósł się w powietrze 10 lat temu. Producentem maszyny są zakłady Iliuszyn-Finans. Trzeci samolot dla Rosneft ma być gotowy w 2014 r.

Rosneft zamówił dla prezesa nowy reprezentacyjny samolot klasy VIP. Będzie to specjalnie wyposażony Ił-96-400T. Maszyna może zabrać maksymalnie 270 ton ładunku, 435 osób i latać na odległość do 13 tys. kilometrów.

Podstawowa wersja takiego samolotu kosztuje, jak podaje gazeta Wiedomosti - 2 mld rubli (63 mln dol.). Wyposażenie klasy VIP to dodatkowe 1 mld rubli (31 mln dol.), więc maszyna będzie kosztowała Rosneft prawie 95 mln dol..

Biznes
„Dobrze kombinujecie!” Jak Rafał Brzoska ograł Ryanaira i Wizzaira
Biznes
Niemieckie firmy domagają się moratorium dla biurokracji
Biznes
Najbogatszy kawaler Rosji wyprzedaje ostatnie aktywa
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polskie wyrzutnie Piorun podbijają Europę
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Biznes
Polskie pioruny ruszają na podbój Europy
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje