Prezydencki samolot prezesa Rosneft

Igor Sieczin będzie latał nowym samolotem. Jak na prezesa największego producenta ropy na świecie przystało, samolot też będzie największy

Publikacja: 06.04.2013 12:32

Igor Sieczin będzie latał nowym samolotem

Igor Sieczin będzie latał nowym samolotem

Foto: Wikipedia

Rosneft zamówił dla prezesa nowy reprezentacyjny samolot klasy VIP. Będzie to specjalnie wyposażony Ił-96-400T. Maszyna może zabrać maksymalnie 270 ton ładunku, 435 osób i latać na odległość do 13 tys. kilometrów.

Podstawowa wersja takiego samolotu kosztuje, jak podaje gazeta Wiedomosti - 2 mld rubli (63 mln dol.). Wyposażenie klasy VIP to dodatkowe 1 mld rubli (31 mln dol.), więc maszyna będzie kosztowała Rosneft prawie 95 mln dol..

Wyposażenie ma być na poziomie prezydenckich maszyn I-96-300. W jego skład wejdzie m.in. dwie strefy dla najwyższego kierownictwa i ich  gości z osobistymi sypialniami i łazienkami; gabinetami; pokojami konferencyjnymi i łączności. Maszyna zostanie wyposażona w najnowsze urządzenia telekomunikacyjne i informatykę.

Samolot ma być gotowy w ciągu 3 lat. Na razie nikt w Rosneft oficjalnie nie potwierdził, że to maszyna dla prezesa. Zamawiającym jest jedna ze spółek zależnych Rosneft. Koncern miał wcześniej dwa odrzutowce klasy biznes - Cessna i Falcon, ale to małe samoloty na 10 osób każdy. Nie wiadomo ile takich maszyn ma Rosneft dziś, wiadomo że Sieczin lubi latać; na pokład zabiera współpracowników i tam odbywa narady.

Samoloty klasy Ił-96 są pilotowane przez specjalny oddział prezydencki. Obecnie Rosja ma na wyposażeniu dwie takie maszyny. Zostały one wyposażone w urządzenia pozwalające na kierowanie rosyjskimi siłami zbrojnymi z pokładu, w wypadku konfliktu nuklearnego.

Pierwszy został zbudowany w 1995 r dla Borysa Jelcyna a drugi dla jego zastępcy - Władimira Putina - po raz pierwszy wzniósł się w powietrze 10 lat temu. Producentem maszyny są zakłady Iliuszyn-Finans. Trzeci samolot dla Rosneft ma być gotowy w 2014 r.

Rosneft zamówił dla prezesa nowy reprezentacyjny samolot klasy VIP. Będzie to specjalnie wyposażony Ił-96-400T. Maszyna może zabrać maksymalnie 270 ton ładunku, 435 osób i latać na odległość do 13 tys. kilometrów.

Podstawowa wersja takiego samolotu kosztuje, jak podaje gazeta Wiedomosti - 2 mld rubli (63 mln dol.). Wyposażenie klasy VIP to dodatkowe 1 mld rubli (31 mln dol.), więc maszyna będzie kosztowała Rosneft prawie 95 mln dol..

Biznes
Zełenski i Trump rozmawiają o zakończeniu wojny. Czy Prezydent zawetuje ustawę o składce zdrowotnej?
Materiał Partnera
Chcesz skalować swój e-biznes? PM Showcase Day to wiedza i relacje, które naprawdę działają!
Biznes
Gdzie wyrzucić karton po mleku? Nie wszyscy znają dobrą odpowiedź
Biznes
Uczelnie chronią zagranicznych studentów. „Zatrudnijcie adwokata, nie opuszczajcie USA”
Biznes
Chiny zbliżają się do UE. Rekord na GPW. Ukrainie grozi niewypłacalność