Usługi głosowe i internet mobilny kluczowe dla życia w miastach

Osoby zamieszkujące największe miasta na świecie są zgodne: dobry zasięg sieci komórkowej to jeden z pięciu najważniejszych czynników wpływających na życie w mieście

Publikacja: 17.06.2013 17:05

Usługi głosowe i internet mobilny kluczowe dla życia w miastach

Foto: Fotorzepa, Miachał Walczak miachał WALCZAK

Poziom satysfakcji z usług komórkowych zależy od miasta, ale nawet w ramach jednej aglomeracji różnice są ogromne.  Z badania firmy Ericsson wynika, że najgorsze doświadczenia użytkownicy mają w komunikacji miejskiej.

Ericsson przeprowadził badania w największych miastach świata. Wynika z nich, że zasięg telefonii komórkowej, bieżąca woda, dostępność restauracji, centrów handlowych i rozrywkowych, to pięć aspektów życia w mieście, z których mieszkańcy są najbardziej zadowoleni. Najgorzej sytuacja wygląda w kwestii jakości powietrza, zakorkowania miast, liczby miejsc parkingowych, zorganizowania opieki dla dzieci oraz braku komunikacji z władzami miasta.

Różnice w satysfakcji z usług w różnych miejscach

To oczywiste, że ludzie w miastach są bardziej zadowoleni z jakości połączeń głosowych (rynek jest bardziej rozwinięty) niż z internetu mobilnego, ale poziom satysfakcji w różnych miastach znacznie się różni. Najbardziej rozwinięty rynek występuje w San Francisco, gdzie usługi głosowe i internetowe są dla użytkowników na równie wysokim poziomie. W większości miast różnica między satysfakcją z internetu i z połączeń głoswych to ok. 15-20 proc. na korzyść rozmów telefonicznych. Spośród światowych megamiast, najgorzej w badaniu satysfakcji wypadło Buenos Aires.

Z analizy firmy Ericsson wynika, że mieszkańcy dużych miast połowę swojego czasu spędzają w domach, jedną czwartą w pracy, a resztę w innych lokalizacjach. Dlatego kluczowe jest by usługi telekomunikacyjne działały sprawnie w domach użytkowników. Zadowolenie z internetu mobilnego i połączeń głosowych w domach sięga 70 proc.. W pracy, wspomniane usługi są na satysfakcjonującym poziomie dla 60 proc. mieszkańców.

Najwięcej problemów z komunikacją miejską

Najniższy poziom satysfakcji z usług mobilnych we wszystkich miastach obserwowany jest w komunikacji miejskiej. Tylko 36 proc. osób jest zadowolonych z połączeń głosowych i 31 proc. z internetu mobilnego. Zdaniem badanych połączenia głosowe działają generalnie lepiej w autobusach i pociągach niż w metrze.  Najwyższy poziom niezadowolenia (50-60 proc.) jest wśród użytkowników metra w Mexico City, Tokyo, Londynie, Nowym Jorku i Paryżu.

Sytuacja w komunikacji miejskiej jest o tyle istotna, że ponad połowa użytkowników smartfonów przegląda internet każdego dnia korzystając z transportu miejskiego.

Poziom satysfakcji z usług komórkowych zależy od miasta, ale nawet w ramach jednej aglomeracji różnice są ogromne.  Z badania firmy Ericsson wynika, że najgorsze doświadczenia użytkownicy mają w komunikacji miejskiej.

Ericsson przeprowadził badania w największych miastach świata. Wynika z nich, że zasięg telefonii komórkowej, bieżąca woda, dostępność restauracji, centrów handlowych i rozrywkowych, to pięć aspektów życia w mieście, z których mieszkańcy są najbardziej zadowoleni. Najgorzej sytuacja wygląda w kwestii jakości powietrza, zakorkowania miast, liczby miejsc parkingowych, zorganizowania opieki dla dzieci oraz braku komunikacji z władzami miasta.

Biznes
Gdzie wyrzucić karton po mleku? Nie wszyscy znają dobrą odpowiedź
Biznes
Uczelnie chronią zagranicznych studentów. „Zatrudnijcie adwokata, nie opuszczajcie USA”
Biznes
Chiny zbliżają się do UE. Rekord na GPW. Ukrainie grozi niewypłacalność
Biznes
Unia Europejska nie wycofuje się z ESG
Biznes
Trwa konkurs dziennikarski „Voice Impact Award”