Siedmioosobowa pięćsetka Fiata

Fiat pokazał 7-osobową wersję nowego modelu retro 500 licząc na popyt w górnym segmencie i na powstrzymanie strat na rynku europejskim

Publikacja: 05.07.2013 16:17

Siedmioosobowa pięćsetka Fiata

Foto: Bloomberg

Auto 500L Living ma 4,35 m długości i jest o metr dłuższe od klasycznej wersji 500, pojawi się na rynku we wrześniu we Włoszech z podstawową ceną 19 200 euro. Szef marki na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, Gianluca Italia spodziewa się, że w ciągu 12 miesięcy Włosi sprzedadzą 20-30 tys. sztuk w Europie.

Prezes Sergio Marchionne dąży do zwiększenia sprzedaży samochodów z rodziny 500 w taki sam sposób jak BMW, który wypuszcza coraz to nowe wersje auta Mini, które doskonale przyjęło się na rynku.

Europejscy producenci samochodów w masowej skali notują rocznie miliardowe straty, bo konsumenci odraczają kupno nowych pojazdówy w sytuacji, gdy bezrobocie jest rekordowo wysokie. - Nie widzę żadnych oznak zmiany sytuacji w Europie - stwierdził dyrektor generalny Fiata-Chryslera, Alfredo Altavilla.

Fiat liczy na większą atrakcyjność modeli rodziny 500 niż innych pojazdów produkowanych masowo, np. starzejącego się Punto. Pięciodrzwiowy 500L - jedyny samochód na świecie mający w opcji ekspres do parzenia kawy - powstaje na płycie podłogowej Punto, ale jest droższy.

- Strategii zwiększania znaczenia marki 500 i porównywalnych osiągów powinna dać im korzyści - ocenia starszy analityk w IHS Automotive w Londynie, Tim Urquhart.

Fiat zamierza wyprodukować w tym roku w swej fabryce w Serbii 110-150 tys. sztuk 500L. Włosi podali w czerwcu, że po 5 miesiącach sprzedali 30 tys. 500L w Europie, gdzie mieli w maju udział rynkowy 5,3 proc. Od premiery we wrześniu 2012 sprzedali 75 tys. większych pięćsetek wobec 550 tys. klasycznych w ostatnim roku. Od premiery tego modelu w 2007 r.  na rynku rozeszło się 1,1 mln sztuk.

W czerwcu Fiat zaczął sprzedaż wersji 500L w USA. Produkuje też auto terenowo-wyczynowe Trekking, którego cena we Włoszech zaczyna się od 19 650 euro, o ok.4 tys. więcej od podstawowej wersji 500L i ok. 7 tys. drożej od klasycznej.

Auto 500L Living ma 4,35 m długości i jest o metr dłuższe od klasycznej wersji 500, pojawi się na rynku we wrześniu we Włoszech z podstawową ceną 19 200 euro. Szef marki na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, Gianluca Italia spodziewa się, że w ciągu 12 miesięcy Włosi sprzedadzą 20-30 tys. sztuk w Europie.

Prezes Sergio Marchionne dąży do zwiększenia sprzedaży samochodów z rodziny 500 w taki sam sposób jak BMW, który wypuszcza coraz to nowe wersje auta Mini, które doskonale przyjęło się na rynku.

Biznes
Świat zbroi się przerażająco szybko. Największe wydatki od zimnej wojny
Materiał Promocyjny
Odkurzacz albo setki złotych premii. Promocje w banku Citi Handlowy
Biznes
Zełenski i Trump rozmawiają o zakończeniu wojny. Czy Prezydent zawetuje ustawę o składce zdrowotnej?
Biznes
Karty flotowe jako narzędzie do szukania oszczędności
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Materiał Partnera
Chcesz skalować swój e-biznes? PM Showcase Day to wiedza i relacje, które naprawdę działają!