Poczta Polska dostarcza rocznie ok. 500 mln listów poleconych. Jak podaje spółka nowa oferta to efekt realizacji strategii, która zakłada łączenie tradycyjnej korespondencji z mailami oraz coraz większą cyfryzację tego obszaru.

Tradycyjna wersja awiza, czyli powiadomienia dostarczanego przez listonosza o nadejściu przesyłki poleconej pozostaje. Wersja elektroniczna jest usługą darmową.

Aby skorzystać z takiego rozwiązania, klient składa w placówce pocztowej pisemną dyspozycję do otrzymywania elektronicznych powiadomień. Adresat wybiera jedną formę powiadamiania: sms albo e-mail.

– To wygodne rozwiązanie, zwłaszcza wtedy, gdy jesteśmy dłużej w pracy lub poza miejscem zamieszkania. Wystarczy udać się do placówki pocztowej i podać otrzymany e-mailem albo sms-em numer listu poleconego, a pracownik Poczty wyda taką przesyłkę – mówi Agnieszka Piaskowska, dyrektor zarządzający Pionem Rozwoju Usług Pocztowych w Poczcie Polskiej.

Od przyszłego roku taka dyspozycja będzie mogła zostać złożona za pośrednictwem Internetu.