Orlen Asfalt uruchomił terminal kolejowy w Rumunii

Orlen Asfalt z grupy PKN Orlen, największy eksporter asfaltów z Polski, uruchomił terminal kolejowy w miejscowości Floresti w Rumunii. Spółka planuje dostarczyć w tym roku na rynek rumuński ok. 120 tys. ton asfaltu - poinformował w poniedziałek Orlen Asfalt.

Publikacja: 02.06.2014 17:18

Orlen Asfalt uruchomił terminal kolejowy w Rumunii

Foto: Bloomberg

"Obiekt powstał z myślą o usprawnieniu przeładunku asfaltu i przyspieszeniu dostaw na linii Polska – Rumunia" – podkreślił w komunikacie Orlen Asfalt. Według spółki, rumuński terminal jest jednym z najnowocześniejszych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Terminal ma trzy zbiorniki przeznaczone do magazynowania asfaltu o łącznej pojemności 5 tys. ton. Jest przystosowany do jednoczesnego rozładunku 6 wagonów kolejowych. Oznacza to, że zdolność rozładunkowa obiektu wynosi 65 ton asfaltu na godzinę.

Obiekt wyposażony jest również w dwie stacje załadunkowe cystern samochodowych o wydajności 100 ton na godzinę.

Budowa terminalu Orlen Asfalt w rumuńskim Floresti rozpoczęła się w sierpniu 2013 r. Inwestycja została zrealizowana przy współpracy z rumuńską spółką Terminal Group. Wszystkie zautomatyzowane systemy zainstalowane na terenie terminalu zostały dostarczone przez niemiecką firmę Benninghoven.

"Budowa terminalu osiągnęła zawrotne tempo. W ciągu zaledwie 10 miesięcy został oddany do użytku jeden z najnowocześniejszych w tej części Europy terminal kolejowy specjalizujący się w przeładunku asfaltu" - zaznaczył cytowany w komunikacie Orlen Asfalt prezes spółki Krzysztof Suszek.

Wyraził jednocześnie przekonanie, że dzięki inwestycji asfalty z Orlen Asfalt trafią "na wszystkie większe przedsięwzięcia drogowe w Rumunii, Bułgarii i Republice Mołdawii".

Orlen Asfalt, który w kwietniu 2013 r. otworzył swój oddział w Bukareszcie, jest jednym z głównych dostawców asfaltów na rynek rumuński. Spółka posiada także swe przedstawicielstwo w Czechach.

W październiku 2012 r. Orlen Asfalt kupił 100 proc. udziałów czeskiej spółki Paramo Asfalt z grupy Unipetrol, w której od 2005 r. udziały ma PKN Orlen. Głównym akcjonariuszem Paramo Asfalt, posiadającym 100 proc. udziałów, była spółka Paramo. W związku ze zmianą właściciela spółka Paramo Asfalt rozpoczęła działalność pod nazwą - Orlen Asfalt Ceska Republika.

Paramo Asfalt działała od początku 2012 r. po wydzieleniu ze struktur Paramo. Odrębny podmiot handlowy powołano do sprzedaży asfaltów produkowanych w czeskich zakładach w Litvinovie i Pardubicach oraz w polskich zakładach: w Płocku i Trzebini.

Orlen Asfalt jest jednym z największych w Polsce podmiotów produkujących i sprzedających asfalty. Spółka posiada ok. 40 proc. udziałów w krajowym rynku asfaltów.

Orlen Asfalt produkuje asfalty drogowe i przemysłowe, w tym asfalty modyfikowane, przeznaczone do nawierzchni, po których odbywa się transport ciężki. W 2006 r. spółka uruchomiła w Płocku jedną z największych i najnowocześniejszych instalacji do produkcji polimeroasfaltów w Europie.

Całościowy pakiet udziałów w Orlen Asfalt posiada PKN Orlen.

Biznes
Uczelnie chronią zagranicznych studentów. „Zatrudnijcie adwokata, nie opuszczajcie USA”
Biznes
Chiny zbliżają się do UE. Rekord na GPW. Ukrainie grozi niewypłacalność
Biznes
Unia Europejska nie wycofuje się z ESG
Biznes
Trwa konkurs dziennikarski „Voice Impact Award”
Biznes
Davos w cieniu skandalu. Założyciel forum oskarżany o nadużycia finansowe i etyczne