Dla firm sprzedających przez Allegro InPost wprowadza specjalne ceny dostawy – maksymalnie 7,99 zł za przesyłkę do Paczkomatu (dzisiaj to średnio ok. 15 zł) oraz 3,94 zł za list polecony (obecnie średnio ponad 8 zł). Zdaniem przedstawicieli firm dzisiaj głównymi barierami rozwoju rynku e-commerce w Polsce są koszty dostawy przesyłek oraz zwrotów towarów.
Według ich wyliczeń taka oferta spowoduje duży wzrost liczby transakcji na Allegro oraz znacznie więcej aukcji z bardzo niską czy wręcz darmową dostawą. Według ostrożnych szacunków Allegro i InPostu może to dać w efekcie wzrost wartości rynku nawet o 4 mld zł – Allegro jest już i tak zdecydowanie największym sprzedawcą internetowym w kraju. Firma podaje, ze jej udział w sprzedaży sprzętu elektronicznego w sieci wynosi 62 proc., zaś kategorii dom i ogród – 74 proc.
Według przytaczanych badań 83 proc. ankietowanych mogłoby kupować znacznie więcej gdyby ceny dostawy spadły. Czy zapowiedzi firm nie należy traktować z dużą ostrożnością?
– Nawet darmowa dostawa i zwrot nie są w Polsce jakimś ewenementem i firmy oferujące takie warunki nagle nie zostają zasypane zamówieniami – ocenia jeden z konkurentów.