W przypadku samochodów osobowych, gdzie liczba rejestracji przekroczyła 325,6 tys., wzrost wobec roku 2013 okazał się jeszcze większy i wyniósł 13 proc.
W samym grudniu sprzedano 34.134 samochody osobowe i dostawcze, o jedną dziesiątą więcej niż w grudniu 2013 roku. Grudzień okazał się także dziewiętnastym miesiącem nieprzerwanego wzrostu sprzedaży w ujęciu rocznym, był także lepszy w porównaniu do listopada.
Poprawę wyników odnotowało jedenaście z piętnastu najpopularniejszych marek w Polsce. Dwucyfrowe wzrosty pokazała pierwsza piątka na rynku: Skoda, Volkswagen, Toyota, Opel oraz Ford. Największym wzrostem może pochwalić się Mazda: sprzedała w ubiegłym roku o trzy czwarte więcej aut niż w roku 2013, co dało jej 2,31-procentowy udział w rynku i awans na 15. pozycje rankingu. Należy także podkreślić bardzo dobry wynik Opla: ponad 41-procentowy wzrost mocno zbliżył tę markę do udziału w rynku na poziomie 8 procent.
Podobnie jak rok wcześniej, także w roku ubiegłym wyjątkowo szybko rosła sprzedaż samochodów z segmentu premium – tu wzrost sięgnął przeszło 26 proc. To ponad dwa razy więcej niż wzrost sprzedaży wypracowany przez marki popularne. Liderzy obu segmentów pozostają bez zmian: jeśli w markach popularnych to Skoda, Volkswagen i Toyota, w premium nieprzerwanie prowadzi BMW przed Audi oraz Mercedesem.
Sprzedaż samochodów rośnie w całej Unii Europejskiej. Według organizacji europejskich producentów ACEA, liczba rejestracji nowych aut liczona od stycznia do końca listopada przekroczyła 11,6 mln sztuk. To o 5,7 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.