Ten 48-letni menedżer pracujący od 25 lat w branży motoryzacyjnej ma zapewnić wzrost sprzedaży marki i ugruntować pozycję Polski jako jednego z najważniejszych dla Nissana rynków europejskich.
W ubiegłym roku Nissan sprzedał w Polsce 11,4 tys. samochodów osobowych, o przeszło 6 proc. więcej niż rok wcześniej i zwiększył udział w rynku do 3,72 proc. W grudniu marka była notowana na 11. miejscu w rankingu najpopularniejszych marek sprzedawanych w Polsce. Jeszcze lepiej zaczął się dla Nissana rok obecny: w styczniu liczba rejestracji nowych nissanów sięgnęła 1173 sztuk, co było wynikiem lepszym w ujęciu rok do roku o przeszło jedną trzecia, a marka w rankingu popularności marka awansowała na 9. pozycję.
- Rynkowy sukces modeli Qashqai i Juke, a także powrót do najważniejszego segmentu tradycyjnych kompaktów z modelem Pulsar pozwala nam planować dalsze wzrosty sprzedaży – zapowiedział Żelazny.
Nowy szef Nissana w Polsce był od jesieni ubiegłego roku dyrektorem Porsche Polska, a wcześniej dyrektorem generalnym Chevroleta na region Europy Północnej.
Nissan Sales Central & Eastern Europe powstał w lipcu 2005 roku z połączenia 4 rynków – Polski, Węgier, Czech i Słowacji – w jedną organizację (Regional Business Unit) z centralą w Budapeszcie.