Mniejszy od nas rynkowy udział e-aut miały jedynie Grecja, Słowacja, Litwa i Estonia – podaje w raporcie organizacja europejskich producentów samochodów ACEA. Jedynie w miarę wysoki, bo 7-proc., udział w polskim rynku miały samochody z napędem hybrydowym. Natomiast z najważniejszych europejskich rynków największy udział e-samochodów miała Wielka Brytania (3,1 proc.), następnie Niemcy (3 proc.) i Francja (2,8 proc.).
W raporcie podsumowującym obecny etap przechodzenia na bezemisyjną mobilność Polska znalazła się wśród tych krajów, gdzie emisja z nowych aut należała w ub. roku do najwyższych i wynosiła 132 gramów CO2 na kilometr. Gorsze wyniki odnotowano jedynie w Bułgarii (137,6), na Słowacji (133,4) i w Luksemburgu (133). Z kolei najmniej emisyjne okazały się nowe samochody kupowane w Holandii – emitowały średnio 98,4 g CO2/km.