Aktualizacja: 27.10.2015 15:13 Publikacja: 27.10.2015 15:13
Foto: Bloomberg
FedEx przewiduje, że między "czarnym piątkiem" 27 listopada a Wigilią Bożego Narodzenia dostarczy o 12,4 proc. więcej przesyłek niż w ubiegłym roku. Szacunki oparte są na prognozie wzrostu obrotów e-handlu.
Krajowa Federacja Sprzedawców Detalicznych (NRF) spodziewa się, że w tym roku obroty sklepów internetowych wzrosną w listopadzie i grudniu o 6-8 proc. w porównaniu z ubr. Sprzedaż wszystkich sklepów w USA ma zwiększyć się o 3,7 proc. Najwięcej przesyłek ma dotrzeć do FedEx-u w "cyfrowy poniedziałek" (Cyber Monday – 30 listopada) oraz w dwa pierwsze poniedziałki grudnia. W te dni liczba paczek ma być dwukrotnie wyższa od dziennej średniej. "Rozwój e-handlu i boom jakiego doświadczamy znacznie wykracza ponad to, czego mogliśmy się spodziewać" – uważa Logan Purk, analityczka rynku spedycyjnego w firmie Edward Jones.
Odpowiedzialny za usprawnienie funkcjonowania amerykańskiego państwa miliarder Elon Musk ma zabrać się za światowych producentów dronów. Bo są lepsi, niż firmy z USA.
Nasze roboty zostały zaprojektowane z myślą o zadaniach wymagających szybkości i precyzji. Ich konstrukcja pozwala na wykonywanie powtarzalnych ruchów efektywnie i z wielką dokładnością – mówi Takanori Inaho, prezes Epson Europe.
Zapraszamy na specjalne wydanie podcastu "Twój Biznes Extra", w którym podsumowujemy najważniejsze wydarzenia gospodarcze w styczniu. Gościem specjalnym odcinka jest Leszek Bukowski, Chief AI Officer w VetApp, który odpowie na kluczowe pytania ostatnich dni - czy ograniczenie eksportu chipów do Polski, ma znaczenie? Czy DeepSeek to „game changer” na rynku AI
Jako minister obrony Władysław Kosiniak-Kamysz najczęściej odwiedzał Brukselę, gdzie znajduje się kwatera główna NATO. Był też m.in. w USA, Wielkiej Brytanii czy Niemczech. Za to odpowiedzialny za zakupy zbrojeniowe wiceminister Paweł Bejda z ośmiu podróży aż dwa razy był w Korei Południowej.
Jest piątek, 31 stycznia – na codzienny podcast "Rzeczpospolitej" o gospodarce "Twój Biznes" zaprasza Bartłomiej Kawałek. Dziś przyglądamy się wpływowi Donalda Trumpa na globalne nastroje biznesowe, nowej inwestycji w energetyce odnawialnej wartej 30 mld zł oraz stagnacji gospodarki europejskiej. Sprawdzimy też, jak Toyota utrzymała pozycję światowego lidera w sprzedaży aut.
Aby spokojnie spędzać czas wolny od zajęć, warto pamiętać o dobrym przygotowaniu do wyjazdu – w tym o odpowiednim ubezpieczeniu.
Amerykańscy giganci logistyczni zmniejszają uzależnienie od Amazona, wskazując na niską dochodowość tych usług. Większym problemem może jednak być niska jakość obsługi, która nie pozwala na podniesienie cen.
Amerykański gigant skoncentruje się na naprawie funkcjonowania części kurierskiej, aby skuteczniej stawić czoła konkurencji.
Choć rynek kurierski nad Wisłą rozgrzany jest do czerwoności, to mniejsze podmioty z branży ledwo zipią. Aż 78 proc. działalności gospodarczych w tym sektorze znajduje się w słabej lub wręcz bardzo złej kondycji – dowiedziała się „Rzeczpospolita”.
UPS zapowiedział, że zwolni 12 000 pracowników i opublikował prognozę przychodów na ten rok, która spowodowała gwałtowny spadek akcji spółki.
Wśród instytucjonalnych klientów branży kurierskiej rośnie znaczenie przemysłu motoryzacyjnego. Pomimo gospodarczych zawirowań, to ważny klient dla globalnych firm logistycznych.
W trzecim kwartale UPS zanotował potężne spadki przychodów i zysku. Kurierski gigant musi zdobyć nowy segment rynku.
Sklepy notują spadki w internetowych zakupach, maleje liczba kurierskich przesyłek lotniczych
Niektórzy operatorzy kurierscy widzą poprawę i sygnalizują rosnące przychody oraz lepsze wyniki na koniec 2023 roku.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas