Aktualizacja: 27.10.2015 15:13 Publikacja: 27.10.2015 15:13
Foto: Bloomberg
FedEx przewiduje, że między "czarnym piątkiem" 27 listopada a Wigilią Bożego Narodzenia dostarczy o 12,4 proc. więcej przesyłek niż w ubiegłym roku. Szacunki oparte są na prognozie wzrostu obrotów e-handlu.
Krajowa Federacja Sprzedawców Detalicznych (NRF) spodziewa się, że w tym roku obroty sklepów internetowych wzrosną w listopadzie i grudniu o 6-8 proc. w porównaniu z ubr. Sprzedaż wszystkich sklepów w USA ma zwiększyć się o 3,7 proc. Najwięcej przesyłek ma dotrzeć do FedEx-u w "cyfrowy poniedziałek" (Cyber Monday – 30 listopada) oraz w dwa pierwsze poniedziałki grudnia. W te dni liczba paczek ma być dwukrotnie wyższa od dziennej średniej. "Rozwój e-handlu i boom jakiego doświadczamy znacznie wykracza ponad to, czego mogliśmy się spodziewać" – uważa Logan Purk, analityczka rynku spedycyjnego w firmie Edward Jones.
Start-up założony przez Filipa Kozerę chce zrewolucjonizować tworzenie narzędzi AI. Cieszy, że inwestorzy wyłożyli na niego właśnie fortunę, ale i martwi, że polskie technologie wypływają za granicę.
Wydarzenie Polska Moc Biznesu łączy przedsiębiorców, milionerów, małych przedsiębiorców, korporacje z organizacjami pozarządowymi, stowarzyszeniami i fundacjami. To miejsce wzajemnej inspiracji. W tym roku szczególnie wiele miejsca poświęcimy bezpieczeństwu i sprawom społecznym – zapowiada Artur Beck, pomysłodawca i producent wydarzenia Polska Moc Biznesu.
Spółka kontrolowana przez francuski rząd łamie polskie prawo i naraża polski Skarb Państwa na wielkie straty podatkowe – ostrzega Stowarzyszenie na Rzecz Walki z Szarą Strefą Gier i Zakładów Wzajemnych „Graj Legalnie”.
Już 2 grudnia, na PGE Narodowym w Warszawie, odbędzie się Kongres Społeczno-Gospodarczy Polska Moc Biznesu 2024 – jedno z najważniejszych wydarzeń biznesowych w kraju. Kongres łączy liderów biznesu, przedstawicieli administracji publicznej, organizacji pozarządowych i środowiska naukowego, by wspólnie kreować rozwiązania wspierające gospodarkę opartą na zrównoważonym rozwoju i społecznej odpowiedzialności.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Wioska na włoskiej Sardynii chce przyciągnąć nowych mieszkańców. Po wyborach prezydenckich w USA stawia na Amerykanów rozczarowanych wynikiem głosowania. Domy można kupić już za 1 euro.
Choć rynek kurierski nad Wisłą rozgrzany jest do czerwoności, to mniejsze podmioty z branży ledwo zipią. Aż 78 proc. działalności gospodarczych w tym sektorze znajduje się w słabej lub wręcz bardzo złej kondycji – dowiedziała się „Rzeczpospolita”.
UPS zapowiedział, że zwolni 12 000 pracowników i opublikował prognozę przychodów na ten rok, która spowodowała gwałtowny spadek akcji spółki.
Wśród instytucjonalnych klientów branży kurierskiej rośnie znaczenie przemysłu motoryzacyjnego. Pomimo gospodarczych zawirowań, to ważny klient dla globalnych firm logistycznych.
W trzecim kwartale UPS zanotował potężne spadki przychodów i zysku. Kurierski gigant musi zdobyć nowy segment rynku.
Sklepy notują spadki w internetowych zakupach, maleje liczba kurierskich przesyłek lotniczych
Niektórzy operatorzy kurierscy widzą poprawę i sygnalizują rosnące przychody oraz lepsze wyniki na koniec 2023 roku.
Lider rynku kurierskiego, UPS, zbiera krytykę i wygląda na to, że inwestorzy są rozczarowani wiodącą firmą kurierską, która nie rozwija sieci dostaw paczek.
Wyniki z marca trzech globalnych graczy rynku przesyłek kurierskich dają nadzieję na lekką poprawę w drugiej połowie roku. Możliwe, że wśród konsumentów najgorsze już minęło.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas