Skarga, złożona w Sądzie Okręgowym dla Środkowego Dystryktu Florydy, nie wymienia nazwy Disneya. Jednak David Haas, adwokat reprezentujący podejrzanego w tej sprawie, potwierdził w rozmowie z CNN, że to Disney jest firmą wymienioną w skardze.
Według skargi Disney zidentyfikował i usunął wszystkie zmienione menu, zanim zostały one wysłane do restauracji.
Czytaj więcej
Niemiecka stocznia Meyer Werft przeżywa najpoważniejszy kryzys w swojej ponad 200-letniej historii. Aby sfinansować nowe statki, do końca 2027 roku musi zebrać ponad 2,7 miliarda euro. Duże zamówienie od Disneya daje firmie nadzieję na przetrwanie.
Disney pozywa swojego byłego pracownika
Michael Scheuer, który pracował jako menedżer ds. produkcji menu w Disneyu, został zwolniony w czerwcu za „niewłaściwe zachowanie”, jak wynika ze skargi. Scheuer miał w ramach obowiązków służbowych dostęp do zabezpieczonych serwerów wewnętrznych, które były wykorzystywane do tworzenia i publikowania menu dla wszystkich restauracji Disneya. Po zwolnieniu Scheuer wielokrotnie włamywał się do oprogramowania firmy, które służy do tworzenia i dystrybucji menu do restauracji zarządzanych przez Disneya, rozpoczynając wielomiesięczną kampanię cyberataków na firmę i jej pracowników.
Disney twierdzi, że Scheuer włamywał się do serwerów odpowiedzialnych za tworzenie menu, aby manipulować i zmieniać ich treści, m.in. zmieniając ceny i dodając przekleństwa. Scheuer wprowadzał także zmiany w menu, które „zagrażały zdrowiu i bezpieczeństwu publicznemu” – w tym zmieniając informacje o alergenach, aby wskazywały, że niektóre produkty zawierające orzeszki ziemne były ich pozbawione, co stwarzało śmiertelne ryzyko dla klientów z alergią na orzeszki ziemne.