Marka 4F i Fundacja Maraton Warszawski podpisały ze sobą list intencyjny, w wyniku którego znana polska marka ubrań sportowych miała być partnerem w Warszawskiej Triadzie Biegowej ’24 i 32. Biegu Konstytucji 3 Maja. Przedmiotem współpracy było dostarczenie strojów dla uczestników biegów przekazywanych w ramach odpłatnych pakietów startowych, w tym oficjalnych koszulek.
Czytaj więcej
Kontrakt z Narodowym Komitetem Olimpijskim Ukrainy będzie trampoliną dla zagranicznego rozwoju OTCF, właściciela marki 4F – mówi Igor Klaja, prezes i założyciel firmy. Jego plan do 2030 roku zakłada wejście do Chin.
Kluczowym dla Fundacji warunkiem porozumienia było zapewnienie polskiego pochodzenia ubrań dla biegaczy. Co podkreślać miało patriotyczny charakter imprez biegowych. Marka 4F, jak twierdzi Fundacja, miała wielokrotnie zapewniać, że koszulki są produkowane w Polsce, co także zapewniało ich wyższą cenę niż w przypadku produkcji w Azji. Jednak weryfikacja przeprowadzona przez Maraton Warszawski po pierwszej wspólnej z 4F imprezie wykazała, że koszulki rzekomo wyprodukowane w Polsce zostały jednak uszyte w Azji.
– Decyzja została podjęta z powodu dostarczenia przez markę 4F oficjalnych koszulek 32. Biegu Konstytucji 3 Maja, które nie spełniały kluczowego warunku zamówienia, jakim było ich pochodzenie. W procesie negocjacji modelu współpracy marka 4F wielokrotnie zapewniała nas o tym, że wszystkie koszulki oferowane odpłatnie uczestnikom biegu są produkowane w Polsce. Miało to uzasadnić ich wyższą cenę, ale było też jednym z powodów, dla którego Fundacja „Maraton Warszawski” zdecydowała się odrzucić oferty innych producentów ubiegających się o kontrakt. Polskie święto, polski bieg, polskie koszulki – napisała w oświadczeniu przesłanym uczestnikom imprez Fundacja Maraton Warszawski.