Firmy coraz więcej pieniędzy wydają na krajowy sport. Będzie rekord?

Na sponsoring sportowy biznes wydał w ubiegłym roku 1,35 mld zł. W tym ma być jeszcze więcej. Kluczową rolę nadal pełnią spółki z udziałem Skarbu Państwa.

Publikacja: 15.04.2024 04:30

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej w Niemczech, na które polska reprezentacja awansowała po meczu z W

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej w Niemczech, na które polska reprezentacja awansowała po meczu z Walią, będą jedną z najważniejszych tegorocznych imprez sportowych

Foto: AFP

Polski rynek sponsoringu sportowego od kilkunastu lat znajduje się w trendzie wzrostowym. W ubiegłym roku jego wartość zwyżkowała o 10,7 proc., osiągając poziom 1,35 mld zł – wynika z danych firmy Sponsoring Insight. Tym samym był to najlepszy w historii rezultat.

Kolejny rekord powinien paść w tym roku głównie dzięki zbliżającym się igrzyskom olimpijskim w Paryżu i mistrzostwom Europy w piłce nożnej w Niemczech. Michał Gradzik, partner zarządzający Sponsoring Insight, spodziewa się wzrostu o 6–8 proc.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Biznes
Włosi rezygnują ze współpracy z Bank of America, wolą Deutsche Bank
Biznes
50 mln złotych na Tarantule dla polskiego wojska. MON kupuje kolejne bezzałogowce
Biznes
Szczyt w Brukseli: Zełenski prezentuje plan, Orban blokuje decyzje. Chiny wzywają USA do rozmów
Biznes
PGZ szuka partnera do produkcji amunicji
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Biznes
Prezes PZPM: Wojna celna Donalda Trumpa obije europejską motoryzację, ale boleśnie uderzy także Amerykanów