Moralność w biznesie ważna, ale nie dla wszystkich

Aż 80–90 proc. firm ma problemy z przeterminowanymi płatnościami, choć przedsiębiorcy mówią, że przejawem etyki jest dla nich płacenie na czas.

Publikacja: 19.10.2023 03:00

Aż 80–90 proc. firm ma problemy z przeterminowanymi płatnościami

Aż 80–90 proc. firm ma problemy z przeterminowanymi płatnościami

Foto: Adobe Stock

Opłacanie faktur od kontrahentów na czas – tak 70 proc. przedsiębiorców rozumie etykę płatniczą w biznesie. 43 proc. definiuje ją jako niezaciąganie zobowiązań finansowych, gdy wiadomo, że nie będą mogli ich uregulować. Czterech na dziesięciu uważa, że moralność to informowanie kontrahentów, kiedy ci pomylą się na swoją niekorzyść. Dla 41 proc. przedsiębiorców uczciwość w prowadzeniu biznesu to także rezygnowanie z zakupu towarów i usług, jeśli przewidują, że nie będą w stanie zapłacić za nie w terminie. Tyle samo wskazuje na dokładne zapoznawanie się z warunkami zaciągnięcia i spłaty zobowiązań finansowych. W opinii 1/3 etyka oznacza informowanie partnerów handlowych o spodziewanych opóźnieniach w regulowaniu należności. Takie dane przynosi badanie „Etyka płatnicza przedsiębiorców”, przeprowadzone na zlecenie Kaczmarski Inkasso.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Biznes
Liczba fuzji spadła, ale i tak jest duża
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Francja naciska na Polskę w sprawie zakupów zbrojeniowych
Biznes
Walka o lepszy ład korporacyjny w spółkach z udziałem Skarbu Państwa
Biznes
Polska odkręca kurek z pieniędzmi na AI. Chodzi o miliardy złotych
Biznes
Pragmatyczna transformacja – dobre rozwiązanie na trudny czas