Ciech i branża sodowa cierpią z powodu słabego popytu

Spada zapotrzebowanie zgłaszane na produkty sodowe. Nie najlepiej jest również w biznesach: środków ochrony roślin, pianek i krzemianów.

Publikacja: 17.08.2023 03:00

Grupa Ciech posiada zakłady produkujące sodę kalcynowaną w Polsce, Niemczech i Rumunii. Dzięki nim j

Grupa Ciech posiada zakłady produkujące sodę kalcynowaną w Polsce, Niemczech i Rumunii. Dzięki nim jest w tym biznesie drugim co do wielkości graczem w Europie

Foto: wikipedia

Branża sodowa, której istotnym graczem jest Ciech, notuje spadek popytu na najważniejsze oferowane wyroby.

– W związku z pogorszeniem koniunktury i ograniczeniem produkcji przez głównych odbiorców sody, m.in. wytwórców szkła płaskiego, w biznesie sodowym obserwowana jest wysoka dostępność rynkowa produktu oraz zaostrzenie konkurencji. Obraz rynku potwierdzają opublikowane przez innych wiodących producentów sody wyniki za II kwartał – informuje Kamil Majczak, prezes Ciechu. Chodzi m.in. o globalne koncerny: indyjski Tata Chemical, turecki Sisecam i belgijski Solvay. Majczak dodaje, że grupa Ciech w II kwartale starała się uzyskać w tym biznesie podobne przychody co rok wcześniej. Wsparciem był rosnący udział działalności związanej z produkcją i sprzedażą soli. Jednocześnie pozytywnym bodźcem była normalizacja sytuacji na rynku energii elektrycznej. 

Pozostało 82% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Nadchodzi dobry koniec roku dla polskiej zbrojeniówki
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Biznes
Jaka jest w Polsce sytuacja firm na tle Europy? Najnowsze badania
Biznes
IKEA zapłaci 6 mln euro odszkodowania więźniom z NRD. Co z innymi firmami?
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Nowa strategia cyfryzacji – priorytety rządu pod ostrzałem ekspertów
Materiał Promocyjny
Strategia T-Mobile Polska zakładająca budowę sieci o najlepszej jakości przynosi efekty
Biznes
Rządowa strategia cyfryzacji w ogniu krytyki