Fala inteligentnych algorytmów rozlewa się po rynku. Boty wdrażane są przez biznes, systemy AI usprawniają działalność kolejnych instytucji. Tej rewolucji nie da się zatrzymać. O jej skali świadczą najnowsze badania firmy Gartner, z których wynika, że aż 70 proc. przedsiębiorstw bada potencjał tzw. generatywnej sztucznej inteligencji.
– Zainteresowanie tą technologią wśród polskich przedsiębiorców rośnie niezwykle szybko. Po liczbie spływających do naszych spółek zapytań widzimy, że jest ono bardzo duże, a firmom zaczął się udzielać tzw. efekt FOMO (z ang. fear of missing out, co oznacza, że boją się, iż przegapią właściwy moment) – mówi Daniel Świątkowski, prezes Hexe Capital. – Nawet dotychczas ostrożne, czy wręcz sceptyczne firmy zrozumiały, że rozwiązania takie jak np. automatyzacja komunikacji z klientami, to nie jest już coś, co mogą pomijać i obecnie jak najszybciej próbują się dowiedzieć, jak je wdrożyć w swoich organizacjach – dodaje.