Ile trzeba zapłacić za nowe auto w salonie. Tradycyjne kontra elektryczne

Prawie 260 tys. zł wyniosła w styczniu 2023 r. średnia cena samochodu z napędem w pełni elektrycznym – podaje Instytut Samar. To o 13,5 proc. więcej niż w pierwszym miesiącu ubiegłego roku. Z kolei w grudniu ubiegłego roku, gdy z salonów wyjechało 41 Tesli S oraz 50 sztuk Forda Mustanga Mach E, średnia cena kupowanego w Polsce „elektryka” sięgnęła 295,4 tys. zł i poszybowała r/r o 45,7 proc.

Publikacja: 14.03.2023 15:36

Ile trzeba zapłacić za nowe auto w salonie. Tradycyjne kontra elektryczne

Foto: Adobe Stock

Mimo tych szalonych – jak na polskie warunki – kosztów nabycia e-auta, jedna czwarta przedstawicieli branży motoryzacyjnej zakłada zrównanie się cen samochodów spalinowych i elektrycznych już do roku 2025. Nieco ponad jedna trzecia uważa natomiast, że nastąpi to do roku 2030 – wynika z opublikowanego dziś dorocznego raportu KPMG 23rd AnnualGlobal Automotive Executive Survey, sporządzonego na podstawie badania 915 dyrektorów sektora motoryzacyjnego z 30 krajów.

Prognozują oni m.in. dalszy wzrost udziałów rynkowych e-aut (w UE w 2022 r. sprzedaż aut z napędem wyłącznie bateryjnym wzrosła r/r o 29 proc.), zwiększenie inwestycji w szybkie stacje ładowania czy ułatwienia w płatnościach za korzystanie z ładowarek.

Tylko 6 zł za pierwszy miesiąc czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Biznes
Hakerzy zaatakowali Polską Agencję Kosmiczną. Kto stoi za atakiem?
Biznes
Drewno: kolejna grupa towarowa zagrożona cłem Trumpa
Biznes
Elon Musk podejrzany o unikanie podatków we Włoszech
Biznes
Jakub Wiech: Europa potrzebuje dużego atomu, za wcześnie na wodór
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Biznes
Dzwoni Kreml do koncernu z USA: Nie chcielibyście do nas wrócić?
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”