Reklama
Rozwiń

Iga Świątek nie będzie reklamować Xiaomi. Przez wojnę w Ukrainie

Iga Świątek nie będzie już reklamować telefonów chińskiego giganta Xiaomi. Wszystko przez rosnące zaangażowanie chińskiego koncernu na rosyjskim rynku po rozpoczęciu przez Kreml wojny w Ukrainie.

Publikacja: 13.03.2023 13:59

Iga Świątek

Iga Świątek

Foto: AFP

Iga Świątek została ambasadorką chińskiego giganta technologicznego po swoim pierwszym zwycięstwie wielkoszlemowym odniesionym jesienią 2020 roku w Roland Garros. Tenisistka reklamowała smartfony Xiaomi – był to m.in. model Xiaomi Mi 11 Lite 5.

Czytaj więcej

Chińskie marki stawiają na Amerykanów. Boom na łączność satelitarną w smartfonie

Z końcem marca umowa między Świątek a Xiaomi wygasa i tenisistka nie zamierza przedłużać kontraktu reklamowego. Szczegóły zakończenia rozwiązania umowy nie są znane, ale w internecie pojawiło się wyjaśnienie, dlaczego dalsza współpraca nie będzie możliwa – pisze portal Nowy Marketing. „Iga Świątek współpracowała dotychczas z polskim oddziałem Xiaomi, promując produkty marki wyłącznie w Polsce. Znane jest jej szerokie wsparcie dla Ukrainy i konkretne działania pomocowe oraz jasne stanowisko osobiste przeciwne tej wojnie” – poinformował zespół PR reprezentujący tenisistkę.

Iga Światek rezygnuje z kontraktu z powodu obecności Xiaomi na rynku rosyjskim. Chińska marka, wraz ze swoją podmarką POCO, od czasu rozpoczęcia wojny w Ukrainie, przejęła ogromną część rosyjskiego rynku smartfonów. Tymczasem Iga Świątek pomaga Ukrainie od początku trwania wojny. Zawodniczka występuje na korcie z przypiętą do czapeczki wstążką w barwach flagi ukraińskiej i swoje wsparcie deklaruje po wygranych meczach i zawodach.

Czytaj więcej

Iga zmonetyzowana

Świątek wystąpiła również na meczu charytatywnym w Krakowie u boku Agnieszki Radwańskiej, Martyną Pawelskiego i Serhija Stachowskiego, podczas którego zebrano 2,5 mln zł na pomoc Ukrainie – przypomina portal.

Biznes
Ostatni bal na Titanicu? Chudy rosyjski Nowy Rok
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Największe zamówienie w historii polskiej zbrojeniówki. Do HSW trafi 17 mld zł
Biznes
Polskie firmy wchodzą na rynek USA. Czy wprowadzenie ceł im zaszkodzi?
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Biznes
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku