Iga Świątek została ambasadorką chińskiego giganta technologicznego po swoim pierwszym zwycięstwie wielkoszlemowym odniesionym jesienią 2020 roku w Roland Garros. Tenisistka reklamowała smartfony Xiaomi – był to m.in. model Xiaomi Mi 11 Lite 5.
Czytaj więcej
W ubiegłym roku smartfony od Apple, a teraz także Oppo, Vivo, Xiaomi czy Honor będą miały funkcję łączności satelitarnej. Mają działać wszędzie, a sygnał dostarczą amerykańscy operatorzy.
Z końcem marca umowa między Świątek a Xiaomi wygasa i tenisistka nie zamierza przedłużać kontraktu reklamowego. Szczegóły zakończenia rozwiązania umowy nie są znane, ale w internecie pojawiło się wyjaśnienie, dlaczego dalsza współpraca nie będzie możliwa – pisze portal Nowy Marketing. „Iga Świątek współpracowała dotychczas z polskim oddziałem Xiaomi, promując produkty marki wyłącznie w Polsce. Znane jest jej szerokie wsparcie dla Ukrainy i konkretne działania pomocowe oraz jasne stanowisko osobiste przeciwne tej wojnie” – poinformował zespół PR reprezentujący tenisistkę.
Iga Światek rezygnuje z kontraktu z powodu obecności Xiaomi na rynku rosyjskim. Chińska marka, wraz ze swoją podmarką POCO, od czasu rozpoczęcia wojny w Ukrainie, przejęła ogromną część rosyjskiego rynku smartfonów. Tymczasem Iga Świątek pomaga Ukrainie od początku trwania wojny. Zawodniczka występuje na korcie z przypiętą do czapeczki wstążką w barwach flagi ukraińskiej i swoje wsparcie deklaruje po wygranych meczach i zawodach.
Czytaj więcej
Rośnie wartość marketingowa Igi Świątek. Jeśli obroni tytuł w Paryżu, kontraktów sponsorskich jeszcze przybędzie. Trzeba tym mądrze kierować.