W Unii Europejskiej i w Polsce toczy się właśnie dyskusja, czy dostawcy usług „over the top” (OTT), tacy jak Meta czy Netflix, powinny uiszczać dodatkowe opłaty na rzecz operatorów infrastruktury szerokopasmowego dostępu do internetu. Tymczasem Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował właśnie nowy raport, w którym widać, jak ważne stały się usługi OTT dla przedsiębiorstw w Polsce.
Niezdecydowani
Telefonia mobilna króluje, ale do rozwiązań Meta czy Google przekonuje się coraz więcej polskich przedsiębiorców – wynika z raportu UKE „Badanie klientów instytucjonalnych”. O ile telefon komórkowy miało w 2022 r. 99,4 proc. firm przepytanych na zlecenie UKE przez pracownie badawcze, o tyle z usług firm OTT korzystało już 68,2 proc. Rok temu – 64,1 proc.
Firmy deklarują przy tym, że nie korzystają z komunikatorów czy serwisów streamingowych codziennie. W ten sposób używa ich tylko 17 proc. przedsiębiorstw. Zwykle zaś OTT są używane kilka razy w tygodniu (67,7 proc.).
Czytaj więcej
Rusza wielka batalia w obronie rynku płatnych telewizji w Polsce. – To bomba w nasz rynek – mówią przedsiębiorcy. Ile stracą?