Polskie meble jeszcze nie zdobyły Ameryki

Mimo licznych przeciwności – wpierw skutków covidu, teraz gospodarczego osłabienia i inflacji –polskie firmy meblowe nie odpuszczają i konsekwentnie szturmują rynek w USA. Nic dziwnego: Ameryka to obok Europy największy klient i odbiorca domowych sprzętów na świecie.

Publikacja: 28.02.2023 15:01

Polskie meble jeszcze nie zdobyły Ameryki

Foto: Adobe Stock

Ameryka przed pandemią w rankingu światowych odbiorców naszych mebli plasowała się na 6 pozycji. Sprzedawaliśmy je tam za przeszło 400 mln euro rocznie. W zeszłym roku mimo wyraźnego spadku popytu na domowe sprzęty polskim eksporterom udało się odbudować i utrzymać wysoką pozycję.

Stany Zjednoczone zawsze kusiły meblową branżę. Tym razem przedsiębiorcom sprzyja sytuacja. Gospodarcze starcie Waszyngtonu z Pekinem i wyniszczająca wojna handlowa i poważnie uderzyła w eksport chińskich mebli na amerykański rynek.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Biznes
Włosi rezygnują ze współpracy z Bank of America, wolą Deutsche Bank
Biznes
50 mln złotych na Tarantule dla polskiego wojska. MON kupuje kolejne bezzałogowce
Biznes
Szczyt w Brukseli: Zełenski prezentuje plan, Orban blokuje decyzje. Chiny wzywają USA do rozmów
Biznes
PGZ szuka partnera do produkcji amunicji
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Biznes
Prezes PZPM: Wojna celna Donalda Trumpa obije europejską motoryzację, ale boleśnie uderzy także Amerykanów