Polskie meble jeszcze nie zdobyły Ameryki

Mimo licznych przeciwności – wpierw skutków covidu, teraz gospodarczego osłabienia i inflacji –polskie firmy meblowe nie odpuszczają i konsekwentnie szturmują rynek w USA. Nic dziwnego: Ameryka to obok Europy największy klient i odbiorca domowych sprzętów na świecie.

Publikacja: 28.02.2023 15:01

Polskie meble jeszcze nie zdobyły Ameryki

Foto: Adobe Stock

Ameryka przed pandemią w rankingu światowych odbiorców naszych mebli plasowała się na 6 pozycji. Sprzedawaliśmy je tam za przeszło 400 mln euro rocznie. W zeszłym roku mimo wyraźnego spadku popytu na domowe sprzęty polskim eksporterom udało się odbudować i utrzymać wysoką pozycję.

Stany Zjednoczone zawsze kusiły meblową branżę. Tym razem przedsiębiorcom sprzyja sytuacja. Gospodarcze starcie Waszyngtonu z Pekinem i wyniszczająca wojna handlowa i poważnie uderzyła w eksport chińskich mebli na amerykański rynek.

Pozostało 91% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polskie wyrzutnie Piorun podbijają Europę
Biznes
Polskie pioruny ruszają na podbój Europy
Biznes
Nowe prawo nie da szybko wiatraków
Biznes
Wojciech Mach, GFT Poland: Zmierzamy do hiperpersonalizacji
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Biznes
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje