Mikropłatności od dzieci napędzają cyfrową rozrywkę

Małoletni Polacy szastają pieniędzmi na gry – co czwarty kupił w tym roku przynajmniej jeden tytuł na swój smartfon lub tablet, a niemal co trzeci dokonał zakupu dodatku lub płatności w samej grze.

Publikacja: 13.09.2022 21:00

Mikropłatności od dzieci napędzają cyfrową rozrywkę

Foto: Bloomberg

Dzieci – w porównaniu z dorosłymi graczami – zdecydowanie częściej płacą za ulubioną cyfrową rozrywkę. Wedle najnowszego raportu „Polish Gamers Kids”, szczególnie chętnie wydają pieniądze na produkcje na urządzenia mobilne. Badanie, przeprowadzone przez Grupę Webedia oraz Polish Gamers Observatory (PGO), pokazuje, iż w br. tylko 12 proc. dorosłych polskich graczy przyznaje, że zakupiło grę mobilną, a 20 proc. dokonało mikropłatności.

Jak tłumaczy nam Patrycja Rodzińska-Szary, współzałożycielka PGO, dla porównania – co czwarte dziecko w wieku 9–15 lat kupiło grę na swój smartfon lub tablet, a niemal co trzecie dokonało zakupu dodatku lub mikropłatności w samej grze.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Biznes
Kolejna „nacjonalizacja” Kremla. Producent alkoholu potępiał wojnę Putina
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Biznes
Raport PIE: fuzja telekomów w Polsce ze szkodą dla użytkowników
Biznes
Oxfam ostrzega: Strzeżcie się nowej arystokracji i oligarchii najbogatszych
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Gospodarka USA pod wodzą Trumpa
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Biznes
Nikt nie chce akcji Manufaktury. Ponad 1000 wierzycieli trafiło do syndyka
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego