Mikropłatności od dzieci napędzają cyfrową rozrywkę

Małoletni Polacy szastają pieniędzmi na gry – co czwarty kupił w tym roku przynajmniej jeden tytuł na swój smartfon lub tablet, a niemal co trzeci dokonał zakupu dodatku lub płatności w samej grze.

Publikacja: 13.09.2022 21:00

Mikropłatności od dzieci napędzają cyfrową rozrywkę

Foto: Bloomberg

Dzieci – w porównaniu z dorosłymi graczami – zdecydowanie częściej płacą za ulubioną cyfrową rozrywkę. Wedle najnowszego raportu „Polish Gamers Kids”, szczególnie chętnie wydają pieniądze na produkcje na urządzenia mobilne. Badanie, przeprowadzone przez Grupę Webedia oraz Polish Gamers Observatory (PGO), pokazuje, iż w br. tylko 12 proc. dorosłych polskich graczy przyznaje, że zakupiło grę mobilną, a 20 proc. dokonało mikropłatności.

Jak tłumaczy nam Patrycja Rodzińska-Szary, współzałożycielka PGO, dla porównania – co czwarte dziecko w wieku 9–15 lat kupiło grę na swój smartfon lub tablet, a niemal co trzecie dokonało zakupu dodatku lub mikropłatności w samej grze.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 79 zł za pół roku czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Mężczyzna stracił 1800 zł na stacji paliw. Policja ostrzega przed oszustwem
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biznes
Donald Trump ostrzegł koncerny motoryzacyjne, by nie podnosiły cen w reakcji na cła
Biznes
Prezes stadniny w Janowie ma nową pracę. Zostanie szefem Krajowej Grupy Spożywczej
Biznes
Pekin znów zaprasza zagraniczne inwestycje. Xi: Chiny to żyzny grunt
Materiał Partnera
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Biznes
Asseco o zyskach, dywidendzie i roszadach właścicielskich. Firma chwali się wynikami
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście