Młodzi Japończycy piją coraz mniej. Producenci alkoholi się dostosowują

Młodzi Japończycy piją coraz mniej, więc producenci alkoholi modyfikują profil produkcji.

Publikacja: 12.09.2022 15:29

Młodzi Japończycy piją coraz mniej. Producenci alkoholi się dostosowują

Foto: Bloomberg

Popularność napojów bezalkoholowych czy o niskiej zawartości alkoholu rośnie na całym świecie. Efekt ten jest mocno widoczny w Japonii, gdzie władze kraju wręcz zaczęły zachęcać mieszkańców do picia. 

Główni japońscy producenci alkoholu uznali jednak, że dobrą strategią, obok szukania nowych rynków, będzie dostosowanie się do nowych trendów w konsumpcji. Na ulicach japońskich miast pojawiły się ogródki piwne oferujące bezalkoholowe piwa i drinki bez alkoholu lub z jego niską zawartością. Niektóre, jak ten postawiony przez firmę Suntory, pominął piwa stawiając na koktajle i wina bezalkoholowe.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Biznes
W „Rzeczpospolitej” kompendium wiedzy o przetargach publicznych
Biznes
Nowy skandal w Brukseli. Posłowie mieli brać łapówki od lobbystów chińskiej firmy
Biznes
Niemal miliard złotych z budżetu trafiło na konto Poczty Polskiej
Biznes
UE uderza cłami odwetowymi w USA. Tusk spotyka się w Turcji z Erdoganem
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Biznes
Przez brak cyfrowego koordynatora Polska traci wpływ na unijne decyzje
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń