O tym, jakie możliwości rozwoju daje przedsiębiorcom brazylijski rynek, a zarazem z jakimi problemami powinny się liczyć działające tam firmy, będzie można dowiedzieć się na seminarium „Doing Business in Brasil”, organizowanym przez Polsko-Portugalską Izbę Gospodarczą (PPCC) w środę 14 września. Wydarzenie odbywa się w ramach obchodów 200-lecia niepodległości Brazylii.
Ten obiecujący, ale trudny rynek z jednej strony oferuje polskim firmom spore możliwości, ale z drugiej wymaga bardzo dobrego rozpoznania i solidnego przygotowania. m.in. ze względu na odległość, skomplikowane procedury administracyjne i zróżnicowany w zależności od regionu system podatkowy. Pożądana jest także znajomość języka portugalskiego, którym jako jedynym posługuje się duża część tamtejszych przedsiębiorców. Przedsiębiorcom pomaga PPCC, która organizuje dwa razy w roku misje biznesowe dla polskich firm zainteresowanych rozwojem eksportu lub inwestycjami. Misje są nakierowane na organizację spotkań B2B z potencjalnymi brazylijskimi partnerami handlowymi, w ich siedzibach.