Potrzebne są dopłaty do używanych e-aut w Polsce? Branża proponuje 9 tys. zł

Propozycja z branży to 9 tys. zł dla nabywcy elektryka kosztującego nie więcej niż 125 tys. zł, liczącego najwyżej cztery lata, z przebiegiem do 60 tys. km.

Publikacja: 18.08.2022 03:00

Potrzebne są dopłaty do używanych e-aut w Polsce? Branża proponuje 9 tys. zł

Foto: Adobe Stock

Wprowadzenie rządowego dofinansowania do zakupu używanych samochodów elektrycznych pomogłoby znacznie przyspieszyć rozwój sektora elektromobilności w Polsce. Według organizacji reprezentujących branżę takie rozwiązania skutecznie wspierają elektromobilny rynek za granicą, jak np. w Niemczech, gdzie maksymalna wysokość dopłaty do auta w pełni elektrycznego sięga 6 tys. euro. Dopłaty na elektrycznym rynku wtórnym funkcjonują także w Holandii (2 tys. euro) czy we Francji i Litwie, w których – przy uwzględnieniu premii za złomowanie starego samochodu spalinowego – finansowa pomoc państwa sięga odpowiednio 6 oraz 3,5 tys. euro.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Biznes
W „Rzeczpospolitej” kompendium wiedzy o przetargach publicznych
Biznes
Nowy skandal w Brukseli. Posłowie mieli brać łapówki od lobbystów chińskiej firmy
Biznes
Niemal miliard złotych z budżetu trafiło na konto Poczty Polskiej
Biznes
UE uderza cłami odwetowymi w USA. Tusk spotyka się w Turcji z Erdoganem
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Biznes
Przez brak cyfrowego koordynatora Polska traci wpływ na unijne decyzje
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń