Dobra kondycja rynku jest też efektem rosnącej liczby nabywców, czyli przede wszystkim osób bogatych, o zarobkach brutto przekraczających 50 tys. zł miesięcznie. W 2020 roku było ich 77 tys., czyli o 11,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Z kolei Polaków, którzy zarabiają rocznie powyżej 1 mln zł brutto, było już ponad 35 tys. – podaje w dorocznym raporcie firma KPMG.
W 2021 roku rynek dóbr luksusowych w Polsce osiągnął wartość blisko 30 mld złotych. Wydatki konsumentów na produkty i usługi luksusowe były wyższe niż przed pandemią, ale przyczynił się do tego wyłącznie segment samochodów premium i luksusowych. W 2021 roku osiągnął 25,3 proc. wzrost wartości do 20,5 mld zł. To także jedyny segment, na którym wartość sprzedaży przekroczyła już tę z 2019 r. W ubiegłym roku w Polsce zarejestrowano ponad 91 tys. nowych samochodów premium i 267 sztuk aut luksusowych.