Import chińskich aut do Rosji spada od kwietnia. W maju wielkość wyniosła prawie 32 mln dol., wobec 84,6 mln dol. miesiąc wcześniej i 190,7 mln dol. w marcu, przytacza chińskie statystyki Kommersant. Dane obejmują wszystkie samochody osobowe, niezależnie od rodzaju i wielkości silnika.
Gwałtownie zmniejsza się też rosyjski import komponentów i części zamiennych z Chin, pomimo że rosyjskie firmy coraz mocniej się od nich uzależniają.
AwtoWAZ przy wymianie dostawców po wycofaniu się Renault z Rosji stał się zależny od firm z Chin. KamAZ ma też partnera chińskiego – JAC. Komponenty z Chin dostarczane są też do grup GAZ i UAZ.
Czytaj więcej
Kłopoty z serwisowaniem samolotów, drożejące paliwo i brak możliwości obsługi siatki na południu...
W pierwszej dwudziestce najlepiej sprzedawanych aut znalazło się pięć chińskich marek. Tym samym Chery sprzedało 455 pojazdów, zajmując czwarte miejsce po tradycyjnych liderach (Lada, Kia i Hyundai), a jej marka premium Exeed — 167 pojazdów. Geely sprzedał 348 pojazdów, Haval sprzedał 334 pojazdy, a Changan sprzedał 30.9