W coraz większej liczbie krajów europejskich Tesla udostępnia swoje wybrane punkty ładowania Superchargers dla kierowców e-samochodów innych marek. W Holandii udostępniono pierwsze dziesięć takich punktów ładowania, które działają wyłącznie z aplikacją Tesli. W tym celu Tesla zintegrowała w aplikacji pozycję menu "Charge non-Tesla".
Ładowanie działa tylko w przypadku pojazdów wyposażonych w złącze ładowania CCS. Z pilotażowych otwartych stacji ładowania Tesli mogą korzystać kierowcy elektryków we Francji, Norwegii, Belgii, Holandii, Austrii, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Szwecji. Np. w Holandii Tesla pobiera od kierowców innych marek 57 eurocentów za kWh, ceny we Francji i Norwegii mogą się różnić w zależności od regionalnych cen energii elektrycznej, ale w każdym przypadku będą wyższe niż ceny płacone przez kierowców Tesli. Producent uzasadnia dopłatę zwiększonym nakładem pracy przy pobieraniu opłat od klientów, którzy nie ładują Tesli.
Czytaj więcej
Mała ilość stacji szybkiego ładowania to wciąż problem dla rozwoju elektromobilności. Sytuacja nieco się poprawi, bo w budowie jest 650 stacji o mocy powyżej 100 kW, które będą miały 1,3 tys. punktów ładowania.