Wojenne wyzwanie dla polskich kosmetyków. Szukają nowych rynków

Rosyjska napaść na Ukrainę uderzy w przychody wielu firm kosmetycznych, które działały w tych krajach. Ratunkiem będzie rozwój sprzedaży na innych rynkach, w tym w Azji.

Publikacja: 13.04.2022 21:00

Wojenne wyzwanie dla polskich kosmetyków. Szukają nowych rynków

Foto: Adobe Stock

– Wpływ wojny w Ukrainie na branżę kosmetyczną na pewno będzie znaczący. Firmy będą musiały szukać nie tylko nowych rynków, ale też przebudowywać swoje łańcuchy dostaw opakowań i surowców, gdyż wiele z nich sprowadzano z Ukrainy – ocenia Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, który zrzesza ponad 230 firm z tej branży.

Nikt tam nie ma wątpliwości, że wojna w Ukrainie uderzy w polski eksport kosmetyków, który w ostatnich latach rósł średnio o 9 proc. rocznie, przekraczając w 2021 roku 4,2 mld euro.

Pozostało 87% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Polska Moc Biznesu: w centrum uwagi tematy społeczne i bezpieczeństwo
Biznes
Zyski z nielegalnego hazardu w Polsce zasilają francuski budżet? Branża alarmuje
Materiał Promocyjny
Kongres Polska Moc Biznesu 2024: kreowanie przyszłości społeczno-gospodarczej
Biznes
Domy po 1 euro na Sardynii. Wioska celuje w zawiedzionych wynikami wyborów w USA
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Litwa inwestuje w zbrojeniówkę. Będzie więcej pocisków dla artylerii