Jakość sieci szerokopasmowego dostępu do internetu w Polsce w momencie dużego obciążenia nadal pozostawia sporo do życzenia, choć na tle innych państw wypada nieźle – wynika z najnowszej edycji badania Cisco Broadband Index, przeprowadzonego na zlecenie technologicznej firmy przez pracownię badawczą Censuswide.
Badanie zostało przeprowadzone wśród pracowników umysłowych firm w 30 krajach w grudniu 2021 r., a „Rz" publikuje część wyników jako pierwsza.
Czytaj więcej
2021 rok, drugi rok pandemii, przyniósł powrót trendów i znanych wcześniej zachowań konsumentów usług telekomunikacyjnych – wynika z najnowszych danych UKE.
Niemal dwie trzecie (64 proc.) respondentów w Polsce jest zdania, że usługi szerokopasmowe muszą się znacząco poprawić, jeśli mają wspierać nowy – hybrydowy, z dowolnego miejsca – sposób pracy. Dla porównania, odsetek ten dla globalnej wersji badania sięgał 75 proc.
38 proc. ankietowanych w Polsce (a 48 proc. globalnie) przyznało, że korzysta z prywatnego internetu, aby pracować w domu lub prowadzić własną działalność gospodarczą. Tymczasem w niemal 60 proc. gospodarstwach domowych z internetu korzystają jednocześnie trzy lub więcej osób.