Walka z pandemią rozkręca też produkcję

Październikowy powrót do obowiązkowych maseczek ochronnych w miejscach publicznych znów wywołał boom w ich sprzedaży i ponad 50-proc. wzrost produkcji w listopadzie.

Publikacja: 23.12.2020 21:00

Walka z pandemią rozkręca też produkcję

Foto: Bloomberg

Ponad 26,9 milionów maseczek i opasek na twarz wyprodukowały polskie firmy w listopadzie. To o 54 proc. więcej niż w październiku i najwięcej od wiosny tego roku – wynika z danych GUS, który podsumował listopadową produkcję wyrobów pomagających w walce z pandemią.

Od czasu jej wybuchu wyprodukowano w Polsce 161 milionów sztuk maseczek i opasek ochronnych. Do tego doszedł wielokrotnie większy od krajowej produkcji import z Chin. Roczny rekord padł natomiast w listopadzie w produkcji maseczek stosowanych w medycynie (z potwierdzonymi właściwościami ochronnymi): wytworzono ich ponad 7,4 miliona, o dwie trzecie więcej niż w październiku. To skutek nie tylko ponownego wprowadzenia obowiązku zakrywania twarzy, ale też szybko rosnącej liczby producentów profesjonalnych i półprofesjonalnych maseczek. Jesienią linię do wyrobu certyfikowanych maseczek ochronnych z filtrem klasy FFP2 uruchomił giełdowy Ciech. Firma, która po wybuchu pandemii wytwarzała przez jakiś czas płyn dezynfekujący i przyłbice ochronne, planuje, że produkcja maseczek będzie biznesem na większą skalę.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne