Najpopularniejszy luksusowy suv Europy, czyli Volvo XC60, ma następcę: to nowe Volvo XC60, które właśnie wchodzi do sprzedaży. Marka sprzedała w dziewięć lat na całym świecie blisko milion samochodów pierwszej generacji. Stanowiła ona 30 proc. sprzedaży Volvo i przyczyniła się do rozkwitu marki. W 2016 roku firma znalazła klientów na rekordową liczbę 530 tys. aut.
Prezes Volvo Car Group Hakan Samuelson jest pewien, że nowość będzie równie dobrze przyjęta jak poprzednik. – Mamy tradycję oferowania atrakcyjnych stylistycznie dynamicznych suvów, które wykorzystują najnowsze technologie – zapewnia. Nowy suv XC60 otrzymał wszystkie systemy znane z większego XC90.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
Volvo znane jest z bezpiecznych samochodów i nowy model nie jest wyjątkiem. – Chcemy sprawić, aby po 2020 roku nikt w naszym samochodzie nie zginął i nie został ciężko ranny – zapewnia dyrektor Centrum Bezpieczeństwa Volvo Malin Ekolm.
Światową nowością jest system Steer Assist. Dopełnił on nowatorski system City Safety, który wykrywa pieszych lub rowerzystów pojawiających się tuż przed maską.
Volvo jest pierwszą marką, która wykorzystuje aktywny system kierowniczy do unikania wypadków. Dzięki niemu auto nie tylko zahamuje w krytycznym momencie, ale także będzie starało się ominąć przeszkodę.