Indie — najważniejsze dla Suzuki

Suzuki Motor zaczął doskonale nowy rok dzięki Indiom, gdzie sprzedaż wzrosła o 14,3 proc. dając w I kwartale (do 30 czerwca) skok zysku operacyjnego o 43,8 proc.

Publikacja: 06.08.2017 13:22

Indie — najważniejsze dla Suzuki

Foto: Bloomberg

Producent kompaktowej limuzyny Baleno i SUV Vitara Brezza dominuje na indyjskim rynku, największym tej firmy poprzez większościowy udział (56, 2 proc.) w spółce Maruti Suzuki India. Wypracował więc zysk 85,1 mld jenów (649,3 mln euro) wobec 59,2 mld rok temu i 73,96 mld przewidywanych przez analityków. Dostawy samochodów wzrosły o 8,1 proc., w Europie o 19,8 proc.

Mimo dobrego początku japońska firma przewiduje w całym roku zmniejszenie zysku operacyjnego o 10 proc. do 240 mld jenów, liczy też, że wzrost kosztów grac badawczo-rozwojowych zostanie pokryty lepszą sprzedażą w Indiach i w Europie.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Uczelnie chronią zagranicznych studentów. „Zatrudnijcie adwokata, nie opuszczajcie USA”
Biznes
Chiny zbliżają się do UE. Rekord na GPW. Ukrainie grozi niewypłacalność
Biznes
Unia Europejska nie wycofuje się z ESG
Biznes
Trwa konkurs dziennikarski „Voice Impact Award”
Biznes
Davos w cieniu skandalu. Założyciel forum oskarżany o nadużycia finansowe i etyczne