Reklama
Rozwiń
Reklama

Ostatnia fabryka samochodów w Australii kończy działalność

Ostatnia fabryka samochodów w Australii definitywnie kończy działalność. Z taśmy montażowej w Wehmut zjechało ostatnie auto. Koncern Holden kończy działalność.

Publikacja: 20.10.2017 13:56

ula

Pierwszy samochód zjechał z linii montażowej zakładu Holden w Adelaidzie w 1948 roku. Ostatni samochód, który powstał w fabryce ma trafić do muzeum. A General Motors - właściciel marki - przenosi produkcję do Azji.

Prawie tysiąc osób zatrudnionych w Wehmut straci pracę. Od 2013 roku koncern powoli ograniczał produkcję i z 5 tysięcy pracowników zatrudnienie ściął do 995 w tym roku.

W najlepszych latach dla australijskiego przemysłu motoryzacyjnego zatrudniał do 24 tys. osób.

John Camillo ze związku zawodowego pracowników sektora motoryzacyjnego AMWU - uważa, że za zamknięcie zakładu odpowiada australijski rząd, który od 2014 roku zrezygnował z subwencji dla branży.

Holden, to australijska marka samochodów osobowych, dostawczych oraz terenowych, należąca do koncernu General Motors. Firma powstała w 1856 roku w Adelaide w Australii Południowej i zaczynała od produkcji siodeł. Na początku 20 wieku zaczęła produkować boczne wózki do motocykli, a następnie nadwozia do samochodów, na zlecenie General Motors Australia.

Reklama
Reklama

W grudniu 2013 roku szef Holdena, Mike Devereux ogłosił, że marka Holden funkcjonować będzie do 2017 roku, kiedy to zamknięte zostaną wszystkie fabryki australijskiej marki. Powód, jaki jest podawany przez australijski oddział GM to spadająca sprzedaż i malejący udział w lokalnym rynku przez Holdena.

Zakłady produkcyjne samochodów w Australii zamknęła także japońska Toyota oraz amerykański Ford. Oba koncerny uzasadniały ten krok rosnącą konkurencją ze strony azjatyckich zakładów motoryzacyjnych.

Biznes
90 mld euro dla Ukrainy, droższy prąd i miliardowy kontrakt ICEYE
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama