Globalna sprzedaż mercedesów sięgnęła w 2017 roku blisko 2,3 mln sztuk. To wynik o prawie jedną dziesiątą lepszy niż w roku 2016. Ostatnie dwanaście miesięcy dla producenta ze Stuttgartu było zarazem siódmym z rzędu rekordowym rokiem sprzedaży marki. Wliczając Smarta, łączna sprzedaż przekroczyła poziom 2,4 mln samochodów.
Do rekordowego wyniku przyczyniła się przede wszystkim Klasa E oraz SUV-y. Ta pierwsza sprzedała się w liczbie przeszło 350 tys. To wynik, którego Klasa E nie osiągnęła nigdy wcześniej. Przy czym był to pierwszy pełny rok sprzedaży nowej generacji tego modelu. Z kolei liczba rejestracji SUV-ów przekroczyła 805 tys., co w porównaniu z rokiem poprzednim jest wynikiem lepszym o 14 proc. Liderem sprzedaży była jednak Klasa C: choć ten model jest obecny na rynku już od czterech lat, w ub. roku sprzedano go w liczbie ponad 415 tys. sztuk. natomiast ponad jedną czwartą sprzedaży marki (przeszło 620 tys.) stanowiły modele kompaktowe – Klasa A i B, CLA oraz GLA.