Aktualizacja: 09.01.2018 16:50 Publikacja: 09.01.2018 16:45
Foto: Bloomberg
- Zaangażowaliśmy się z Vauxhallem w tę procedurę. Robiliśmy to wcześniej i będziemy to robić nadal. Teraz trwa okres konsultacji. W pełni rozumiemy, że będzie to niepokojący czas dla pracowników zakładu, jak również dla łańcucha dostaw, ale my jak zawsze jesteśmy gotowi wspierać tych, których to dotyczy - powiedział.
PSA ogłosiła w październiku, że do końca 2017 r. zmniejszy załogę 1900 ludzi w Ellesmere Port o ok. 400, teraz poinformowana związek Unite, że musi zmniejszać dalej i chodzi o kolejne 250 etatów, bo chce zmniejszyć zatrudnienie o jedną trzecią.
W grudniu Opel ogłosił, że dyrekcja i przedstawiciele załogi osiągnęli porozumienie przewidujące krótszy czas pracy. Vauxhall produkuje w Ellesmere Port głównie model kombi Astra Sports Tourer, PSA ma w tym roku zdecydować o dalszej produkcji
Przedstawiciel Unite w tym zakładzie, John Cooper stwierdził, że kluczowym problemem jest malejący popyt na te auta. -Produkujemy nie ten model. Jeden rodzaj nie jest już dobry dla fabryki samochodów. Powinny być przynajmniej dwa. - uważa.
Szef Apple, Tim Cook, powiedział, że jego firma być może będzie musiała zmienić swoje zasady dotyczące różnorodności, ponieważ zmienia się krajobraz prawny w USA. Jego komentarz pojawił się zaledwie kilka minut po tym, jak większość akcjonariuszy odrzuciła propozycję wzywającą giganta technologicznego do rozważenia zakończenia polityki różnorodności, takiej jak wykorzystywanie rasy i płci w decyzjach o zatrudnieniu – tzw. DEI.
Od 1 marca zmieni się dyrektor generalny Unilevera. Hein Schumacher ustąpi ze stanowiska po niespełna dwóch latach kierowania firmą. Kilka tygodni temu koncern przedstawił „rozczarowujące” wyniki za zeszły rok – przypomina agencja Reutera. Następca Schumachera został już wskazany.
W ślad za Unią Europejską, Australią i Wielką Brytanią, także władze Kanady rozszerzyły listy sankcyjne wobec Rosji. Nowe restrykcje dotknęły ponad 70 osób i firm, a także ponad sto tankowców floty cieni. Na czarnej liście są krewni Władimira Putina.
W najbliższych latach planujemy zainwestować w rozwój około 120 mln zł. Przeznaczamy także setki tysięcy złotych na współpracę z lokalnymi społecznościami i działania edukacyjne. Jednak realizacja tych planów stoi pod znakiem zapytania w związku z brakiem ostatecznych decyzji KOWR dotyczących utworzenia Ośrodków Produkcji Rolniczej na części przejmowanych do Zasobu Skarbu Państwa ziem w wyniku zakończonych umów dzierżawy gruntów. – mówi Tomasz Zdziebkowski, Prezes Zarządu Top Farms.
UE zwiększa pomoc finansową dla Ukrainy, ale w zamian stawia warunki. Tymczasem chińskie auta szturmem zdobywają polski rynek, a USA nakładają sankcje na Iran. Jak te wydarzenia wpłyną na globalną gospodarkę?
Polski rynek motoryzacyjny przechodzi dynamiczne zmiany, a liczba rejestracji pojazdów niskoemisyjnych bije kolejne rekordy. W 2024 roku liczba nowo zarejestrowanych samochodów hybrydowych wzrosła o 34,63%, osiągając 197 951 sztuk, podczas gdy rejestracje pojazdów elektrycznych wyniosły 23 445 sztuk, notując niewielki spadek o 1,69% względem 2023 roku.
W ciągu jednego tylko roku sprzedaż samochodów osobowych chińskich marek podskoczyła w Polsce prawie siedemdziesięciokrotnie. Polacy kupili w 2024 r. więcej aut chińskich niż citroenów i fiatów łącznie.
Tesla jako symbol innowacji i ekologii zaczyna być orędziem nienawiści i niezgody, co przekłada się na sprzedaż, która dosłownie pikuje w dół. Wszystko przez zaangażowanie Elona Muska w politykę przy administracji Donalda Trumpa.
Motocykliści nie będą już mogli wjechać na Północną Pętlę toru Nürburgring podczas sesji z tzw. przejazdami turystycznymi. To efekt licznych wypadków z udziałem jednośladów.
Hyundai rozpocznie w marcu pilotażową produkcję baterii ze stałym elektrolitem. Akumulator wykorzystujący rewolucyjną technologię zbliża się wielkimi krokami.
Rolls-Royce wprowadza na rynek wersję Black Badge swojego pierwszego samochodu elektrycznego. Spectre łączy w sobie jeszcze większą elektryczną moc i wyjątkowy wygląd.
Produkcja w Bełchatowie ruszy wolniej niż zakładał inwestor, powodem jest słaby popyt i wojna cenowa producentów naczep i zabudów.
Tylko połowa wartości – tak dużą utratę ceny notują używane modele Tesli. Ceny amerykańskich elektryków na portalach w Europie pikują w dół.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas