Westinghouse: Atom wybudują też polskie firmy

Pod koniec czerwca rządy USA i Polski otrzymają raport, który pokaże m.in. koszty budowy atomu – mówią wiceprezes ds. nowych projektów w Westinghouse Joel Eacker i prezes Westinghouse Electric Polska Mirosław Kowalik.

Aktualizacja: 27.01.2022 12:38 Publikacja: 26.01.2022 21:00

Mirosław Kowalik (z lewej), prezes Westinghouse Electric Poland. Joel A. Eacker, wiceprezes Westingh

Mirosław Kowalik (z lewej), prezes Westinghouse Electric Poland. Joel A. Eacker, wiceprezes Westinghouse do spraw nowych projektów i systemów energetycznych.

Foto: materiały prasowe

Podpisany list intencyjny o współpracy polskich firm z amerykańskim Westinghouse Electric Company (WEC) przy budowie atomu to początek tworzenia krajowego łańcucha dostaw. Jaki może być poziom krajowego zaangażowania?

Joel Eacker: Zgodnie z naszymi przewidywaniami zakładamy, że ponad połowa wartości każdego bloku jądrowego może pochodzić od polskich dostawców. Tradycyjnie wskaźnik wykorzystania krajowych firm w budowie tego typu jednostek wynosi 50 proc. Dostrzegamy potencjał polskich firm, dlatego może on sięgnąć nawet 70 proc. Chodzi przede wszystkim o elementy konstrukcyjne, budowlane i serwis. Budowa elektrowni jądrowych ma charakter modułowy, dlatego poszukujemy firm, które posiadają takie możliwości produkcyjne i to rozwiązanie nie jest im obce.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Biznes
Producent gier zaatakowany przez hakerów. Skasowali jego stronę www
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Biznes
Nowa hala na targach w Kielcach
Biznes
Globalny kryzys optymizmu groźny dla firm i gospodarki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Chiny mogą skorzystać na ograniczeniach eksportu chipów
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Materiał Partnera
Przejście na rolnictwo regeneratywne to nie rewolucja
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej